31 Aralık 2013 Salı

TANIMLAMAK - TASVİR ETMEK - NİTELEMEK وصـف vasafe fiilinin cahdı mutlak çekimi:






هُمْ لَمْ  يَصِفُوا  3
(Hum lem yasifû)

Onlar tanımlamadılar
Onlar tasvir etmediler
Onlar nitelemediler
(erkek)


هُمَا لَمْ  يَصِفَا  2
(Humâ lem yasifâ)

O ikisi tanımlamadı
O ikisi tasvir etmedi
O ikisi nitelemedi
(erkek)

هُوَ لَمْ  يَصِفْ  1
(Huve lem yasif)

O tanımlamadı
O tasvir etmedi
O nitelemedi
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ لَمْ  يَصِفْنَ  6
(Hunne lem yasifne)

Onlar tanımlamadılar
Onlar tasvir etmediler
Onlar nitelemediler
(bayan)


هُمَا لَمْ  تَصِفَا  5
(Humâ lem tasifâ)

O ikisi tanımlamadı
O ikisi tasvir etmedi
O ikisi nitelemedi
(bayan)

هِيَ لَمْ  تَصِفْ  4
(Hiye lem tasif)

O tanımlamadı
O tasvir etmedi
O nitelemedi
(bayan)





Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ لَمْ  تَصِفُوا  9
(Entum lem tasifû)

Siz tanımlamadınız
Siz tasvir etmediniz
Siz nitelemediniz
(erkek)


أَنْتُمَا لَمْ  تَصِفَا  8
(Entumâ lem tasifâ)

İkiniz tanımlamadınız
İkiniz tasvir etmediniz
İkiniz nitelemediniz
(erkek)

أَنْتَ لَمْ  تَصِفْ  7
(Ente lem tasif)

Sen tanımlamadın
Sen tasvir etmedin
Sen nitelemedin
(erkek)






Muhatab
(erkek)

أَنْتُنَّ لَمْ  تَصِفْنَ  12
(Entunne lem tasifne)

Siz tanımlamadınız
Siz tasvir etmediniz
Siz nitelemediniz
(bayan)


أَنْتُمَا لَمْ  تَصِفَا  11
(Entumâ lem tasifâ)

İkiniz tanımlamadınız
İkiniz tasvir etmediniz
İkiniz nitelemediniz
(bayan)

أَنْتِ لَمْ  تَصِفِي  10
(Enti lem tasifî)

Sen tanımlamadın
Sen tasvir etmedin
Sen nitelemedin
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ لَمْ  نَصِفْ  15
(Nahnu lem nasif)

Biz tanımlamadık
Biz tasvir etmedik
Biz nitelemedik


نَحْنُ لَمْ  نَصِفْ 14
(Nahnu lem nasif)

Biz tanımlamadık
Biz tasvir etmedik
Biz nitelemedik

أَنَا لَمْ  أَصِفْ  13
(Ene lem asif)

Ben tanımlamadım
Ben tasvir etmedim
Ben nitelemedim




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder