29 Aralık 2013 Pazar

DANS ETMEK – DANS ETTİ / OYNAMAK – OYNADI رقص rakasa fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:






هُمْ رَقَـصُوا 3
(Hum rakasû)

Onlar dans ettiler
Onlar oynadılar
(erkek)


هُمَا رَقَـصَا 2
(Humâ rakasâ)

O ikisi dans etti
O ikisi oynadı
(erkek)

هُوَ رَقَـصَ 1
(Huve rakasa)

O dans etti
O oynadı
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ رَقَـصْنَ 6
(Hunne rakasne)

Onlar dans ettiler
Onlar oynadılar
(bayan)


هُمَا رَقَـصَتَا 5
(Humâ rakasatâ)

O ikisi dans etti
O ikisi oynadı
(bayan)

هِيَ رَقَـصَتْ 4
(Hiye rakasat)

O dans etti
O oynadı
(bayan)





Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ رَقَـصْتُمْ 9
(Entum rakastum)

Siz dans ettiniz
Siz oynadınız
(erkek)


أَنْتُمَا رَقَـصْتُمَا 8
(Entumâ rakastumâ)

İkiniz dans ettiniz
İkiniz oynadınız
(erkek)

أَنْتَ رَقَـصْتَ 7
(Ente rakaste)

Sen dans ettin
Sen oynadın
(erkek)




Muhatab
 (erkek)

أَنْتُنَّ رَقَـصْتُنَّ 12
(Entunne rakastunne)

Siz dans ettiniz
Siz oynadınız
(bayan)


أَنْتُمَا رَقَـصْتُمَا 11
(Entumâ rakastumâ)

İkiniz dans ettiniz
İkiniz oynadınız
(bayan)

أَنْتِ رَقَـصْتِ 10
(Enti rakasti)

Sen dans ettin
Sen oynadın
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ رَقَـصْنَا 15
(Nahnu rakasnâ)

Biz dans ettik
Biz oynadık


نَحْنُ رَقَـصْنَا 14
(Nahnu rakasnâ)

İkimiz dans ettik
İkimiz oynadık

أَنَا رَقَـصْتُ 13
(Ene rakastu)

Ben dans ettim
Ben oynadım



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder