31 Aralık 2013 Salı

TANIMLAMAK - TASVİR ETMEK - NİTELEMEK وصـف vasafe fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi:






هُمْ مَا  وَصَفُوا  3
(Hum mâ vasafû)

Onlar tanımlamadılar
Onlar tasvir etmediler
Onlar nitelemediler
(erkek)


هُمَا مَا  وَصَفَا  2
(Humâ mâ vasafâ)

O ikisi tanımlamadı
O ikisi tasvir etmedi
O ikisi nitelemedi
(erkek)

هُوَ مَا  وَصَفَ  1
(Huve mâ vasafe)

O tanımlamadı
O tasvir etmedi
O nitelemedi
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ مَا  وَصَفْـنَ  6
(Hunne mâ vasafne)

Onlar tanımlamadılar
Onlar tasvir etmediler
Onlar nitelemediler
(bayan)


هُمَا مَا  وَصَفَـتَا  5
(Humâ mâ vasafetâ)

O ikisi tanımlamadı
O ikisi tasvir etmedi
O ikisi nitelemedi
(bayan)

هِيَ مَا  وَصَفَـتْ  4
(Hiye mâ vasafet)

O tanımlamadı
O tasvir etmedi
O nitelemedi
(bayan)





Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ مَا  وَصَفْـتُمْ  9
(Entum mâ vasaftum)

Siz tanımlamadınız
Siz tasvir etmediniz
Siz nitelemediniz
(erkek)


أَنْتُمَا مَا  وَصَفْـتُمَا  8
(Entumâ mâ vasaftumâ)

İkiniz tanımlamadınız
İkiniz tasvir etmediniz
İkiniz nitelemediniz
(erkek)

أَنْتَ مَا  وَصَفْـتَ  7
(Ente mâ vasafte)

Sen tanımlamadın
Sen tasvir etmedin
Sen nitelemedin
(erkek)





Muhatab
(erkek)

أَنْتُنَّ مَا  وَصَفْـتُنَّ  12
(Entunne mâ vasaftunne)

Siz tanımlamadınız
Siz tasvir etmediniz
Siz nitelemediniz
(bayan)


أَنْتُمَا مَا  وَصَفْـتُمَا  11
(Entumâ mâ vasaftumâ)

İkiniz tanımlamadınız
İkiniz tasvir etmediniz
İkiniz nitelemediniz
(bayan)

أَنْتِ مَا  وَصَـفْـتِ  10
(Enti mâ vasafti)

Sen tanımlamadın
Sen tasvir etmedin
Sen nitelemedin
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ مَا  وَصَفْـنَا  15
(Nahnu mâ vasafnâ)

Biz tanımlamadık
Biz tasvir etmedik
Biz nitelemedik


نَحْنُ مَا  وَصَفْـنَا  14
(Nahnu mâ vasafnâ)

Biz tanımlamadık
Biz tasvir etmedik
Biz nitelemedik

أَنَا مَا  وَصَفْـتُ  13
(Ene mâ vasaftu)

Ben tanımlamadım
Ben tasvir etmedim
Ben nitelemedim




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder