15 Haziran 2013 Cumartesi

EMMEK - EMDİ / YUDUMLAMAK - YUDUMLADI مَصَّ massa fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:

 

Bu fiil, 1. Bâb ve 4. Bâbtan gelebilir.

1. Bâba göre çekimi: (-  يَمُصُّ مَصَّ (



هُمْ مَصُّوا 3
(Hum massû)

Onlar emdiler
Onlar yudumladılar
(erkek)


هُمَا مَصَّا 2
(Humâ massâ)

O ikisi emdi
O ikisi yudumladı
(erkek)

هُوَ مَصَّ 1
(Huve massa)

O emdi
O yudumladı
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ مَصَصْنَ 6
(Hunne masasne)

Onlar emdiler
Onlar yudumladılar
(bayan)


هُمَا مَصَّتَا 5
(Humâ massatâ)

O ikisi emdi
O ikisi yudumladı
(bayan)

هِيَ مَصَّتْ 4
(Hiye massat)

O emdi
O yudumladı
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ مَصَصْتُمْ 9
(Entum masastum)

Siz emdiniz
Siz yudumladınız
(erkek)


أَنْتُمَا مَصَصْتُمَا 8
(Entumâ masastumâ)

İkiniz emdiniz
İkiniz yudumladınız
(erkek)

أَنْتَ مَصَصْتَ 7
(Ente masaste)

Sen emdin
Sen yudumladın
(erkek)



Muhatab
(erkek)

أَنْتُنَّ مَصَصْتُـنَّ 12
(Entunne masastunne)

Siz emdiniz
Siz yudumladınız
(bayan)


أَنْتُمَا مَصَصْتُمَا 11
(Entumâ masastumâ)

İkiniz emdiniz
İkiniz yudumladınız
(bayan)

أَنْتِ مَصَصْتِ 10
(Enti masasti)

Sen emdin
Sen yudumladın
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ مَصَصْنَا 15
(Nahnu masasnâ)

Biz emdik
Biz yudumladık


نَحْنُ مَصَصْنَا 14
(Nahnu masasnâ)

İkimiz emdik
İkimiz yudumladık

أَنَا مَصَصْتُ 13
(Ene masastu)

Ben emdim
Ben yudumladım



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



4. Bâb’a göre çekimi: (-  يَمَصُّ مَصَّ (



هُمْ مَصُّوا 3
(Hum massû)

Onlar emdiler
Onlar yudumladılar
(erkek)


هُمَا مَصَّا 2
(Humâ massâ)

O ikisi emdi
O ikisi yudumladı
(erkek)

هُوَ مَصَّ 1
(Huve massa)

O emdi
O yudumladı
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ مَصِصْنَ 6
(Hunne masisne)

Onlar emdiler
Onlar yudumladılar
(bayan)


هُمَا مَصَّتَا 5
(Humâ massatâ)

O ikisi emdi
O ikisi yudumladı
(bayan)

هِيَ مَصَّتْ 4
(Hiye massat)

O emdi
O yudumladı
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ مَصِصْتُمْ 9
(Entum masistum)

Siz emdiniz
Siz yudumladınız
(erkek)


أَنْتُمَا مَصِصْتُمَا 8
(Entumâ masistumâ)

İkiniz emdiniz
İkiniz yudumladınız
(erkek)

أَنْتَ مَصِصْتَ 7
(Ente masiste)

Sen emdin
Sen yudumladın
(erkek)




Muhatab
(erkek)

أَنْتُنَّ مَصِصْتُـنَّ 12
(Entunne masistunne)

Siz emdiniz
Siz yudumladınız
(bayan)


أَنْتُمَا مَصِصْتُمَا 11
(Entumâ masistumâ)

İkiniz emdiniz
İkiniz yudumladınız
(bayan)

أَنْتِ مَصِصْتِ 10
(Enti masisti)

Sen emdin
Sen yudumladın
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ مَصِصْنَا 15
(Nahnu masisnâ)

Biz emdik
Biz yudumladık


نَحْنُ مَصِصْنَا 14
(Nahnu masisnâ)

İkimiz emdik
İkimiz yudumladık

أَنَا مَصِصْتُ 13
(Ene masistu)

Ben emdim
Ben yudumladım



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder