25 Haziran 2013 Salı

DAVRANMAK – DAVRANDI / HAREKET ETMEK – HAREKET ETTİ تَصَرَّفَ tasarrafe fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:






هُمْ تَصَرَّفُـوا 3
(Hum tasarrafû)

Onlar davrandılar
Onlar hareket ettiler
(erkek)


هُمَا تَصَرَّفَا 2
(Humâ tasarrafâ)

O ikisi davrandı
O ikisi hareket etti
(erkek)

هُوَ تَصَرَّفَ 1
(Huve tasarrafe)

O davrandı
O hareket etti
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ تَصَرَّفْـنَ 6
(Hunne tasarrafne)

Onlar davrandılar
Onlar hareket ettiler
(bayan)


هُمَا تَصَرَّفَـتَا 5
(Humâ tasarrafetâ)

O ikisi davrandı
O ikisi hareket etti
(bayan)

هِيَ تَصَرَّفَتْ 4
(Hiye tasarrafet)

O davrandı
O hareket etti
(bayan)





Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ تَصَرَّفْـتُمْ 9
(Entum tasarraftum)

Siz davrandınız
Siz hareket ettiniz
(erkek)


أَنْتُمَا تَصَرَّفْـتُمَا 8
(Entumâ tasarraftumâ)

İkiniz davrandınız
İkiniz hareket ettiniz (erkek)

أَنْتَ تَصَرَّفْـتَ 7
(Ente tasarrafte)

Sen davrandın
Sen hareket ettin
(erkek)





Muhatab
 (erkek)

أَنْتُنَّ تَصَرَّفْـتُنَّ 12
(Entunne tasarraftunne)

Siz davrandınız
Siz hareket ettiniz
(bayan)


أَنْتُمَا تَصَرَّفْـتُمَا 11
(Entumâ tasarraftumâ)

İkiniz davrandınız
İkiniz hareket ettiniz (bayan)

أَنْتِ تَصَرَّفْـتِ 10
(Enti tasarrafti)

Sen davrandın
Sen hareket ettin
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ تَصَرَّفْـَا 15
(Nahnu tasarrafnâ)

Biz davrandık
Biz hareket ettik


نَحْنُ تَصَرَّفْـنَا 14
(Nahnu tasarrafnâ)

İkimiz davrandık
İkimiz hareket ettik

أَنَا تَصَرَّفْـتُ 13
(Ene tasarraftu)

Ben davrandım
Ben hareket ettim




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder