25 Haziran 2013 Salı

DAVRANMAK – DAVRANDI / HAREKET ETMEK – HAREKET ETTİ تَصَرَّفَ tasarrafe fiilinin muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu çekimi:





هُمْ يَـتَصَرَّفُـونَ  3
(Hum yetesarrafûne)

Onlar davranıyorlar
Onlar hareket ediyorlar
(erkek)


هُمَا يَـتَصَرَّفَانِ  2
(Humâ yetesarrafâni)

O ikisi davranıyor
O ikisi hareket ediyor
(erkek)

هُوَ يَـتَصَرَّفُ  1
(Huve yetesarrafu)

O davranıyor
O hareket ediyor
(erkek)

هُنَّ يَـتَصَرَّفْـنَ  6
(Hunne yetesarrafne)

Onlar davranıyorlar
Onlar hareket ediyorlar
(bayan)


هُمَا تَـتَصَرَّفَـانِ  5
(Humâ tetesarrafâni)

O ikisi davranıyor
O ikisi hareket ediyor
(bayan)

هِيَ تَـتَصَرَّفُ  4
(Hiye tetesarrafu)

O davranıyor
O hareket ediyor
(bayan)

أَنْتُمْ تَـتَصَرَّفُـونَ  9
(Entum tetesarrafûne)

Siz davranıyorsunuz
Siz hareket ediyorsunuz
(erkek)


أَنْتُمَا تَـتَصَرَّفَـانِ  8
(Entumâ tetesarrafâni)

İkiniz davranıyorsunuz
İkiniz hareket ediyorsunuz (erkek)

أَنْتَ تَـتَصَرَّفُ  7
(Ente tetesarrafu)

Sen davranıyorsun
Sen hareket ediyorsun
(erkek)

أَنْتُنَّ تَـتَصَرَّفْـنَ  12
(Entunne tetesarrafne)

Siz davranıyorsunuz
Siz hareket ediyorsunuz
(bayan)


أَنْتُمَا تَـتَصَرَّفَـانِ  11
(Entumâ tetesarrafâni)

İkiniz davranıyorsunuz
İkiniz hareket ediyorsunuz (bayan)

أَنْتِ تَـتَصَرَّفِينَ  10
(Enti tetesarrafîne)

Sen davranıyorsun
Sen hareket ediyorsun
(bayan)

نَحْنُ نَـتَصَرَّفُ  15
(Nahnu netesarrafu)

Biz davranıyoruz
Biz hareket ediyoruz


نَحْنُ نَـتَصَرَّفُ  14
(Nahnu netesarrafu)

İkimiz davranıyoruz
İkimiz hareket ediyoruz

أَنَا أَتَصَرَّفُ  13
(Ene etesarrafu)

Ben davranıyorum
Ben hareket ediyorum


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder