18 Kasım 2012 Pazar

Erenköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi



İstanbul’un Erenköy semtinde 12 yıl oturduk. Bu semt eskiden yazlık bir muhitti. Çok sayıda köşk vardı. Bizim oturduğumuz apartmanın yanında da çok büyük ve güzel bir köşk vardı. Daha sonra beni çok üzen bir şey oldu. Sahipleri köşkü yıkıp yerine sevimsiz bir apartman dikmesi için arsayı müteahhite verdiler. Semte kimliğini veren bir değer böylece yok oldu.

Geçenlerde Erenköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesine staj defteri imzalatmaya gittik. Bu hastane, yaşlı çam ağaçlarından oluşan 98 dönümlük bir korunun içinde bulunuyor. Burası eskiden sanatoryum olarak kullanılıyormuş. Bahçede dolaştım, fotoğraflar çektim, kuytu bir köşede güzel ama metruk bir köşke rastladım. Köşkün az ilerisinde de müştemilat olduğunu tahmin ettiğim ufak bir bina vardı. Keşke birileri çıksa da tarihimizden bir parça olan bu binalar yıkılıp yok olmadan önce restore etse.

Erenköy köşkleri hakkında ayrıntılı bilgi için:


Erenköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi:



Hastanenin bahçesinden bir görünüm:







Çocuk hastaların kaldığı bölümün bahçesi:










Erkek hastaların kaldığı bölüm:




Bahçedeki süs havuzu:






































مُسْتَـشْفَى الْأَمْرَاضِ النَّـفْسِيَّة

Musteşfa’l-emrâdi’n-nefsiyye

Ruh hastalıkları hastanesi



مُسْتَـشْفَى الْأَمْرَاضِ الْعَـقْـلِيَّة

Musteşfa’l-emrâdi’l-akliyye

Akıl hastalıkları hastanesi



لِلْأَمْرَاضِ النَّفْـسِيَّة وَ الْعَصَبِيَّة اَلتَّعْلِيمِيُّ Erenköy    مُسْتَـشْفَى   

Musteşfâ Erenköy et-tağlîmiyy li’l-emrâdi’n-nefsiyye ve’l-asabiyye

Erenköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Eğitim (ve araştırma) Hastanesi

Erenköy Teaching Hospital for Neuropsychiatric Disorders



Hastane

Musteşfâ

مُسْتَـشْفَى

Eğitimle ilgili, eğitime ait

Et-tağlîmiyy

اَلتَّعْلِيمِيُّ

…İçin

Li

لِ

Hastalık

Marad

مَرَضٌ

Hastalıklar

Emrâd

أَمْرَاض

Ruh

Nefs

نَفْس

Ruhsal, ruhla ilgili, ruha ait

Nefsiyy

نَفْسِيٌّ

Sinir

Asab

عَصَبٌ

Sinirsel, sinirle ilgili, sinire ait

Asabiyy

عَصَبِيٌّ


Not: Fotoğraflar kendi çekimimdir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder