7 Temmuz 2014 Pazartesi

KAVUŞMAK - KAVUŞTU / YETİŞMEK - YETİŞTİ لحق lehika fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi:



 

Bu fiil, (  بِbi)  yardımcı harfi ile beraber kullanılır.




هُمْ مَا  لَحِقُوا 3
(Hum mâ lehikû)

Onlar kavuşmadılar
Onlar yetişmediler
(erkek)

هُمَا مَا  لَحِقَا 2
(Humâ mâ lehikâ)

O ikisi kavuşmadı
O ikisi yetişmedi
(erkek)


هُوَ مَا  لَحِقَ  1
(Huve mâ lehika)

O kavuşmadı
O yetişmedi
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ مَا  لَحِقْـنَ 6
(Hunne mâ lehikne)

Onlar kavuşmadılar
Onlar yetişmediler
(bayan)

هُمَا مَا  لَحِقَـتَا 5
(Humâ mâ lehikatâ)

O ikisi kavuşmadı
O ikisi yetişmedi
(bayan)


هِيَ مَا  لَحِقَتْ 4
(Hiye mâ lehikat)

O kavuşmadı
O yetişmedi
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ مَا  لَحِقْـتُمْ 9
(Entum mâ lehiktum)

Siz kavuşmadınız
Siz yetişmediniz
(erkek)

أَنْتُمَا مَا  لَحِقْـتُمَا  8
(Entumâ mâ lehiktumâ)

İkiniz kavuşmadınız
İkiniz yetişmediniz
(erkek)


أَنْتَ مَا  لَحِقْتَ 7
(Ente mâ  lehikte)

Sen kavuşmadın
Sen yetişmedin
(erkek)




Muhatab
 (erkek)

أَنْتُنَّ مَا  لَحِقْـتُنَّ 12
(Entunne mâ lehiktunne)

Siz kavuşmadınız
Siz yetişmediniz
(bayan)

أَنْتُمَا مَا  لَحِقْـتُمَا  11
(Entumâ mâ lehiktumâ)

İkiniz kavuşmadınız
İkiniz yetişmediniz
(bayan)


أَنْتِ مَا  لَحِقْـتِ 10
(Enti mâ lehikti)

Sen kavuşmadın
Sen yetişmedin
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ مَا  لَحِقْـنَا 15
(Nahnu mâ lehiknâ)

Biz kavuşmadık
Biz yetişmedik

نَحْنُ مَا  لَحِقْـنَا 14
(Nahnu mâ lehiknâ)

İkimiz kavuşmadık
İkimiz yetişmedik


أَنَا مَا  لَحِقْـتُ 13
(Ene mâ lehiktu)

Ben kavuşmadım
Ben yetişmedim



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)


BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder