7 Temmuz 2014 Pazartesi

KAVUŞMAK - KAVUŞTU / YETİŞMEK - YETİŞTİ لحق lehika fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:




 

Bu fiil, (  بِbi)  yardımcı harfi ile beraber kullanılır.




هُمْ  لَحِقُوا 3
(Hum lehikû)

Onlar kavuştular
Onlar yetiştiler
(erkek)


هُمَا لَحِقَا 2
(Humâ lehikâ)

O ikisi kavuştu
O ikisi yetişti
(erkek)

هُوَ لَحِقَ  1
(Huve lehika)

O kavuştu
O yetişti
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ لَحِقْـنَ 6
(Hunne lehikne)

Onlar kavuştular
Onlar yetiştiler
(bayan)


هُمَا لَحِقَـتَا 5
(Humâ lehikatâ)

O ikisi kavuştu
O ikisi yetişti
(bayan)
 هِيَ لَحِقَتْ 4
(Hiye lehikat)

O kavuştu
O yetişti
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ لَحِقْـتُمْ 9
(Entum lehiktum)

Siz kavuştunuz
Siz yetiştiniz
(erkek)


أَنْتُمَا لَحِقْـتُمَا  8
(Entumâ lehiktumâ)

İkiniz kavuştunuz
İkiniz yetiştiniz
(erkek)

أَنْتَ لَحِقْتَ 7
(Ente lehikte)

Sen kavuştun
Sen yetiştin
(erkek)




Muhatab
 (erkek)

أَنْتُنَّ لَحِقْـتُنَّ 12
(Entunne lehiktunne)

Siz kavuştunuz
Siz yetiştiniz
(bayan)


أَنْتُمَا لَحِقْـتُمَا  11
(Entumâ lehiktumâ)

İkiniz kavuştunuz
İkiniz yetiştiniz
(bayan)

أَنْتِ لَحِقْـتِ 10
(Enti lehikti)

Sen kavuştun
Sen yetiştin
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ لَحِقْـنَا 15
(Nahnu lehiknâ)

Biz kavuştuk
Biz yetiştik


نَحْنُ لَحِقْـنَا 14
(Nahnu lehiknâ)

İkimiz kavuştuk
İkimiz yetiştik

أَنَا لَحِقْـتُ 13
(Ene lehiktu)

Ben kavuştum
Ben yetiştim



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder