20 Temmuz 2014 Pazar

ELALEMİN MASKARASI OLDUM




Maskara olmak deyimi: Kendisiyle dalga geçilmesi, alay edilmesi anlamındadır.



أَنَا  مَسْخَرَةُ  الْعَالَمِ

Ene masharatu’l-âlem

Alemin maskarası oldum
Aleme maskara oldum
(İnsanlar benimle alay ediyorlar, dalga geçiyorlar)




أَنَا  مَسْخَرَةُ  النَّاسِ

Ene masharatu’n-nâs

İnsanların maskarası oldum
İnsanlara maskara oldum
(İnsanlar benimle alay ediyorlar, dalga geçiyorlar)




Ben

Ene

أَنَا

..ile alay etti, güldü

Sahira

سَخِرَ

Alay konusu, maskara, gülünç, komik

Mashara

مَسْخَرَة

Alem, dünya

Âlem

عَالَم

İnsanlar

Nâs

نَاس


Aşağıdaki tıklayın, bu ifadenin geçtiği videoyu izleyin:





Videonun konusu: Ana – oğul dertleşmektedir. Oğlanın nişanlısı, yanlışlıkla hapse düşmüştür. Oğlan, annesine “elalemin maskarası olduğundan, herkesin kendisiyle dalga geçtiğinden” dert yanmaktadır.




Facebook: Arapça öğrenirken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder