17 Ocak 2014 Cuma

YARIŞMAK - YARIŞTI / REKABET ETMEK – REKABET ETTİ نافس nâfese fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi :







هُمْ مَا  نَافَـسُوا  3
(Hum mâ nâfesû)

Onlar yarışmadılar
Onlar rekabet etmediler
(erkek)


هُمَا مَا  نَافَـسَا  2
(Humâ mâ nâfesâ)

O ikisi yarışmadı
O ikisi rekabet etmedi
(erkek)

هُوَ مَا  نَافَـسَ  1
(Huve mâ nâfese)

O yarışmadı
O rekabet etmedi
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ مَا  نَافَـسْنَ  6
(Hunne mâ nâfesne)

Onlar yarışmadılar
Onlar rekabet etmediler
(bayan)


هُمَا مَا  نَافَـسَتَا  5
(Humâ mâ nâfesetâ)

O ikisi yarışmadı
O ikisi rekabet etmedi
(bayan)

هِيَ مَا  نَافَـسَتْ  4
(Hiye mâ nâfeset)

O yarışmadı
O rekabet etmedi
(bayan)





Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ مَا  نَافَـسْتُمْ  9
(Entum mâ nâfestum)

Siz yarışmadınız
Siz rekabet etmediniz
(erkek)


أَنْتُمَا مَا  نَافَـسْتُمَا  8
(Entumâ mâ nâfestumâ)

İkiniz yarışmadınız
İkiniz rekabet etmediniz
(erkek)

أَنْتَ مَا  نَافَـسْتَ  7
(Ente mâ nâfeste)

Sen yarışmadın
Sen rekabet etmedin
(erkek)





Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ مَا  نَافَـسْتُنَّ  12
(Entunne mâ nâfestunne)

Siz yarışmadınız
Siz rekabet etmediniz
(bayan)


أنْتُمَا مَا  نَافَـسْتُمَا  11
(Entumâ mâ nâfestumâ)

İkiniz yarışmadınız
İkiniz rekabet etmediniz (bayan)

أَنْتِ مَا  نَافَـسْتِ  10
(Enti mâ nâfesti)

Sen yarışmadın
Sen rekabet etmedin
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ مَا  نَافَـسْنَا  15
(Nahnu mâ nâfesnâ)

Biz yarışmadık
Biz rekabet etmedik


نَحْنُ مَا  نَافَـسْنَا  14
(Nahnu mâ nâfesnâ)

İkimiz yarışmadık
İkimiz rekabet etmedik

أَنَا مَا  نَافَـسْتُ  13
(Ene mâ nâfestu)

Ben yarışmadım
Ben rekabet etmedim



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder