21 Ocak 2014 Salı

EMANET BIRAKTI / EMANET ETTİ أودع evdea fiilinin mazi (-di’li geçmiş zaman) olumsuz çekimi :







هُمْ مَا  أَوْدَعُوا  3
(Hum mâ evdeû)

Onlar emanet bırakmadılar
Onlar emanet etmediler
(erkek)


هُمَا مَا  أَوْدَعَا  2
(Humâ mâ evdeâ)

O ikisi emanet bırakmadı
O ikisi emanet etmedi
(erkek)

هُوَ مَا أَوْدَعَ  1
(Huve mâ evdea)

O emanet bırakmadı
O emanet etmedi
(erkek)

هُنَّ مَا  أَوْدَعْنَ  6
(Hunne mâ evdağne)

Onlar emanet bırakmadılar
Onlar emanet etmediler
(bayan)


هُمَا مَا  أَوْدَعَتَا     5
(Humâ mâ evdeatâ)

O ikisi emanet bırakmadı
O ikisi emanet etmedi
(bayan)

هِيَ مَا  أَوْدَعَتْ  4
(Hiye mâ evdeat)

O emanet bırakmadı
O emanet etmedi
(bayan)

أَنْتُمْ مَا  أَوْدَعْتُمْ  9
(Entum mâ evdağtum)

Siz emanet bırakmadınız
Siz emanet etmediniz
(erkek)


أَنْتُمَا مَا  أَوْدَعْتُمَا  8
(Entumâ mâ evdağtumâ)

İkiniz emanet bırakmadınız
İkiniz emanet etmediniz
(erkek)

أَنْتَ مَا  أَوْدَعْتَ  7
(Ente mâ evdağte)

Sen emanet bırakmadın
Sen emanet etmedin
(erkek)

أَنْتُنَّ مَا  أَوْدَعْتُـنَّ  12
(Entunne mâ evdağtunne)

Siz emanet bırakmadınız
Siz emanet etmediniz
(bayan)


أَنْتُمَا مَا  أَوْدَعْتُمَا  11
(Entumâ mâ evdağtumâ)

İkiniz emanet bırakmadınız
İkiniz emanet etmediniz
(bayan)

أَنْتِ مَا  أَوْدَعْتِ  10
(Enti mâ evdağti)

Sen emanet bırakmadın
Sen emanet etmedin
(bayan)

نَحْنُ مَا  أَوْدَعْنَا  15
(Nahnu mâ evdağnâ)

Biz emanet bırakmadık
Biz emanet etmedik


نَحْنُ مَا  أَوْدَعْنَا  14
(Nahnu mâ evdağnâ)

İkimiz emanet bırakmadık
İkimiz emanet etmedik

أَنَا مَا  أَوْدَعْتُ  13
(Ene mâ evdağtu)

Ben emanet bırakmadım
Ben emanet etmedim



BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:





1 yorum: