16 Ocak 2014 Perşembe

UTANDIRMAK – UTANDIRDI / MAHCUP ETMEK – MAHCUP ETTİ أخجل ahcele fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:








هُمْ أَخْجَلُوا    3
(Hum ahcelû)

Onlar utandırdılar
Onlar mahcup ettiler,
(erkek)


أَخْجَلَا   هُمَا 2
(Humâ ahcelâ)

O ikisi utandırdı
O ikisi mahcup etti
(erkek)

هُوَ أَخْجَلَ  1
(Huve ahcele)

O utandırdı
O mahcup etti
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ أَخْجَلْنَ  6
(Hunne ahcelne)

Onlar utandırdılar
Onlar mahcup ettiler
(bayan)


هُمَا أَخْجَلَتَا  5
(Humâ ahceletâ)

O ikisi utandırdı
O ikisi mahcup etti
(bayan)

هِيَ أَخْجَلَتْ   4
(Hiye ahcelet)

O utandırdı
O mahcup etti
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ أَخْجَلْتُمْ  9
(Entum ahceltum)

Siz utandırdınız
Siz mahcup ettiniz
(erkek)


أَنْتُمَا أَخْجَلْتُمَا   8
(Entumâ ahceltumâ)

İkiniz utandırdınız
İkiniz mahcup ettiniz (erkek)

أَنْتَ أَخْجَلْتَ  7
(Ente ahcelte)

Sen utandırdın
Sen mahcup ettin
(erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ أَخْجَلْتُنَّ   12
(Entunne ahceltunne)

Siz utandırdınız
Siz mahcup ettiniz
(bayan)


أَنْتُمَا أَخْجَلْتُمَا        11
(Entumâ ahceltumâ)

İkiniz utandırdınız
İkiniz mahcup ettiniz (bayan)

أَنْتِ أَخْجَلْتِ    10
(Enti ahcelti)

Sen utandırdın
Sen mahcup ettin
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ أَخْجَلْنَا   15
(Nahnu ahcelnâ)

Biz utandırdık
Biz mahcup ettik


نَحْنُ أَخْجَلْنَا   14
(Nahnu ahcelnâ)

İkimiz utandırdık
İkimiz mahcup ettik

أَنَا أَخْجَلْتُ   13
(Ene ahceltu)

Ben utandırdım
Ben mahcup ettim




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder