17 Ocak 2014 Cuma

YARIŞMAK - YARIŞTI / REKABET ETMEK – REKABET ETTİ نافس nâfese fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi :





هُمْ نَافَـسُوا  3
(Hum nâfesû)

Onlar yarıştılar
Onlar rekabet ettiler
(erkek)


هُمَا نَافَـسَا  2
(Humâ nâfesâ)

O ikisi yarıştı
O ikisi rekabet etti
(erkek)

هُوَ نَافَـسَ  1
(Huve nâfese)

O yarıştı
O rekabet etti
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ نَافَـسْنَ  6
(Hunne nâfesne)

Onlar yarıştılar
Onlar rekabet ettiler
(bayan)


هُمَا نَافَـسَتَا  5
(Humâ nâfesetâ)

O ikisi yarıştı
O ikisi rekabet etti
(bayan)

هِيَ نَافَـسَتْ  4
(Hiye nâfeset)

O yarıştı
O rekabet etti
(bayan)





Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ نَافَـسْتُمْ  9
(Entum nâfestum)

Siz yarıştınız
Siz rekabet ettiniz
(erkek)


أَنْتُمَا نَافَـسْتُمَا  8
(Entumâ nâfestumâ)

İkiniz yarıştınız
İkiniz rekabet ettiniz
(erkek)

أَنْتَ نَافَـسْتَ  7
(Ente nâfeste)

Sen yarıştın
Sen rekabet ettin
(erkek)





Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ نَافَـسْتُنَّ  12
(Entunne nâfestunne)

Siz yarıştınız
Siz rekabet ettiniz
(bayan)


أنْتُمَا نَافَـسْتُمَا  11
(Entumâ nâfestumâ)

İkiniz yarıştınız
İkiniz rekabet ettiniz
(bayan)

أَنْتِ نَافَـسْتِ  10
(Enti nâfesti)

Sen yarıştın
Sen rekabet ettin
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ نَافَـسْنَا  15
(Nahnu nâfesnâ)

Biz yarıştık
Biz rekabet ettik


نَحْنُ نَافَـسْنَا  14
(Nahnu nâfesnâ)

İkimiz yarıştık
İkimiz rekabet ettik

أَنَا نَافَـسْتُ  13
(Ene nâfestu)

Ben yarıştım
Ben rekabet ettim



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)





BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:
Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:


Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder