25 Şubat 2013 Pazartesi

VURMAK - VURDU / DÖVMEK - DÖVDÜ ضَرَبَ darabe fiilinin cahdı mutlak (kesin olumsuzluk) çekimi:






هُمْ لَمْ يَـضْرِبُوا  3
(Hum lem yadribû)

Onlar vurmadılar
Onlar dövmediler
(erkek)


هُمَا لَمْ يَـضْرِبَا  2
(Humâ lem yadribâ)

O ikisi vurmadı
O ikisi dövmedi
(erkek)

هُوَ لَمْ يَـضْرِبْ  1
(Huve lem yadrib)

O vurmadı
O dövmedi
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ لَمْ يَـضْرِبْنَ  6
(Hunne lem yadribne)

Onlar vurmadılar
Onlar dövmediler
(bayan)


هُمَا لَمْ تَـضْرِبَا  5
(Humâ lem tadribâ)

O ikisi vurmadı
O ikisi dövmedi
(bayan)

هِيَ لَمْ تَـضْرِبْ  4
(Hiye lem tadrib)

O vurmadı
O dövmedi
(bayan)




Gâibe (bayan)

أَنْتُمْ لَمْ تَـضْرِبُوا  9
(Entum lem tadribû)

Siz vurmadınız
Siz dövmediniz
(erkek)


أَنْتُمَا لَمْ تَـضْرِبَا  8
(Entumâ lem tadribâ)

İkiniz vurmadınız
İkiniz dövmediniz
(erkek)

أَنْتَ لَمْ تَـضْرِبْ  7
(Ente lem tadrib)

Sen vurmadın
Sen dövmedin
(erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ لَمْ تَـضْرِبْنَ  12
(Entunne lem tadribne)

Siz vurmadınız
Siz dövmediniz
(bayan)


أَنْتُمَا لَمْ تَـضْرِبَا  11
(Entumâ lem tadribâ)

İkiniz vurmadınız
İkiniz dövmediniz
(bayan)

أَنْتِ لَمْ تَـضْرِبِي  10
(Enti lem tadribî)

Sen vurmadın
Sen dövmedin
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ لَمْ نَـضْرِبْ  15
(Nahnu lem nadrib)

Biz vurmadık
Biz dövmedik


نَحْنُ لَمْ نَـضْرِبْ  14
(Nahnu lem nadrib)

Biz ikimiz vurmadık
Biz ikimiz dövmedik

أَنَا لَمْ أَضْرِبْ  13
(Ene lem adrib)

Ben vurmadım
Ben dövmedim



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder