16 Şubat 2013 Cumartesi

KATMAK - KATTI / EKLEMEK - EKLEDİ أضَافَ edafe fiilinin cahdı mutlak (kesin olumsuzluk) çekimi:





هُمْ لَمْ يُضِيفُوا  3
(Hum lem yudîfû)

Onlar katmadılar
Onlar eklemediler
(erkek)


هُمَا لَمْ يُضِيفَا  2
(Humâ lem yudîfâ)

O ikisi katmadı
O ikisi eklemedi
(erkek)

هُوَ لَمْ يُضِفْ  1
(Huve lem yudif)

O katmadı
O eklemedi
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ لَمْ يُضِفْنَ  6
(Hunne lem yudifne)

Onlar katmadılar
Onlar eklemediler
(bayan)


هُمَا لَمْ تُضِيفَا  5
(Humâ lem tudîfâ)

İkisi katmadı
İkisi eklemedi
(bayan)

هِيَ لَمْ تُضِفْ  4
(Hiye lem tudif)

O katmadı
O eklemedi
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ لَمْ تُضِيفُوا   9
(Entum lem tudîfû)

Siz katmadınız
Siz eklemediniz
(erkek)


أَنْتُمَا لَمْ تُضِيفَا  8
(Entumâ lem tudîfâ)

İkiniz katmadınız
İkiniz eklemediniz
(erkek)

أَنْتَ لَمْ تُضِفْ  7
(Ente lem tudif)

Sen katmadın
Sen eklemedin
(erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ لَمْ تُضِفْنَ  12
(Entunne lem tudifne)

Siz katmadınız
Siz eklemediniz
(bayan)


أَنْتُمَا لَمْ تُضِيفَا  11
(Entumâ lem tudîfâ)

İkiniz katmadınız
İkiniz eklemediniz
(bayan)

أَنْتِ لَمْ تُضِيفِي  10
(Enti lem tudîfî)

Sen katmadın
Sen eklemedin
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ لَمْ نُضِفْ  15
(Nahnu lem nudif)

Biz katmadık
Biz eklemedik


نَحْنُ لَمْ نُضِفْ  14
(Nahnu lem nudif)

İkimiz katmadık
İkimiz eklemedik

أَنَا لَمْ أُضِفْ  13
(Ene lem udif)

Ben katmadım
Ben eklemedim


Nefsi mütekellim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder