16 Şubat 2013 Cumartesi

İTAAT ETTİRMEK – İTAAT ETTİRDİ أَخْضَعَ ahdağa fiilinin cahdı mutlak (kesin olumsuzluk) çekimi:




(Boyun eğdirmek, zorlamak anlamlarındadır, örnek cümle için blogda bu fiilin mazi çekimine bakın)


هُمْ لَمْ يُخْضِعُوا  3
(Hum lem yuhdiû)

Onlar itaat ettirmediler
Onlar zorlamadılar
(erkek)


هُمَا لَمْ يُخْضِعَا  2
(Humâ lem yuhdiâ)

O ikisi itaat ettirmedi
O ikisi zorlamadı
(erkek)

هُوَ لَمْ يُخْضِعْ 1
(Huve lem yuhdiğ)

O itaat ettirmedi
O zorlamadı
(erkek)

هُنَّ لَمْ يُخْضِعْنَ    6
(Hunne lem yuhdiğne)

Onlar itaat ettirmediler
Onlar zorlamadılar
(bayan)


هُمَا لَمْ تُخْضِعَا   5
(Humâ lem tuhdiâ)

O ikisi itaat ettirmedi
O ikisi zorlamadı
(bayan)

هِيَ لَمْ تُخْضِعْ   4
(Hiye lem tuhdiğ)

O itaat ettirmedi
O zorlamadı
(bayan)

أَنْتُمْ لَمْ تُخْضِعُوا   9
(Entum lem tuhdiû)

Siz itaat ettirmediniz
Siz zorlamadınız
(erkek)


أَنْتُمَا لَمْ تُخْضِعَا   8
(Entumâ lem tuhdiâ)

İkiniz itaat ettirmediniz
İkiniz zorlamadınız
(erkek)

أَنْتَ لَمْ تُخْضِعْ   7
(Ente lem tuhdiğ)

Sen itaat ettirmedin
Sen zorlamadın
(erkek)

أَنْتُنَّ لَمْ تُخْضِعْنَ  12
(Entunne lem tuhdiğne)

Siz itaat ettirmediniz
Siz zorlamadınız
(bayan)


أَنْتُمَا لَمْ تُخْضِعَا   11
(Entumâ lem tuhdiâ)

İkiniz itaat ettirmediniz
İkiniz zorlamadınız
(bayan)

أَنْتِ لَمْ تُخْضِعِي  10
(Enti lem tuhdi’î)

Sen itaat ettirmedin
Sen zorlamadın
(bayan)

نَحْنُ لَمْ نُخْضِعْ  15
(Nahnu lem nuhdiğ)

Biz itaat ettirmedik
Biz zorlamadık


نَحْنُ لَمْ نُخْضِعْ    14
(Nahnu lem nuhdiğ)

İkimiz itaat ettirmedik
İkimiz zorlamadık

أَنَا لَمْ أُخْضِعْ    13
(Ene lem uhdiğ)

Ben itaat ettirmedim
Ben zorlamadım



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder