18 Şubat 2013 Pazartesi

ÖDEMEK - ÖDEDİ / İTMEK - İTTİ دَفَعَ defea fiilinin cahdı mutlak (kesin olumsuzluk) çekimi:




Bu fiilin bir kaç anlamı vardır: 1. Para vs ödemek  2. Bir şeyi itmek


هُمْ لَمْ  يَـدْفَعُوا  3
(Hum lem yedfaû)

Onlar ödemediler
Onlar itmediler
(erkek)


هُمَا لَمْ يَـدْفَعَا  2
(Humâ lem yedfaâ)

O ikisi ödemedi
O ikisi itmedi
(erkek)

هُوَ لَمْ يَـدْفَعْ  1
(Huve lem yedfağ)

O ödemedi
O itmedi
(erkek)

هُنَّ لَمْ يَـدْفَعْنَ 6
(Hunne lem yedfağne)

Onlar ödemediler
Onlar itmediler
(bayan)


هُمَا لَمْ تَـدْفَعَا 5
(Humâ lem tedfaâ)

O ikisi ödemedi
O ikisi itmedi
(bayan)

هِيَ لَمْ تَـدْفَعْ 4
(Hiye lem tedfağ)

O ödemedi
O itmedi
(bayan)

أَنْتُمْ لَمْ تَـدْفَعُوا 9
(Entum lem tedfaû)

Siz ödemediniz
Siz itmediniz
(erkek)


أَنْتُمَا لَمْ تَـدْفَعَا  8
(Entumâ lem tedfaâ)

İkiniz ödemediniz
İkiniz itmediniz
(erkek)

أَنْتَ لَمْ تَـدْفَعْ 7
(Ente lem tedfağ)

Sen ödemedin
Sen itmedin
(erkek)

أَنْتُنَّ لَمْ تَـدْفَعْنَ 12
(Entunne lem tedfağne)

Siz ödemediniz
Siz itmediniz
(bayan)


أَنْتُمَا لَمْ تَـدْفَعَا  11
(Entumâ lem tedfaâ)

İkiniz ödemediniz
İkiniz itmediniz
(bayan)

أَنْتِ لَمْ تَـدْفَعِي 10
(Enti lem tedfaî)

Sen ödemedin
Sen itmedin
(bayan)

نَحْنُ لَمْ نَـدْفَعْ  15
(Nahnu lem nedfağ)

Biz ödemedik
Biz itmedik


نَحْنُ لَمْ نَـدْفَعْ 14
(Nahnu lem nedfağ)

İkimiz ödemedik
İkimiz itmedik

أَنَا لَمْ أَدْفَعْ  13
(Ene lem edfağ)

Ben ödemedim
Ben itmedim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder