23 Şubat 2013 Cumartesi

UĞRAŞMAK – UĞRAŞTI / ÇABALAMAK – ÇABALADI حَاوَلَ hâvele fiilinin cahdı mutlak (kesin olumsuzluk) çekimi:





هُمْ لَمْ يُحَاوِلُوا  3
(Hum lem yuhâvilû)

Onlar uğraşmadılar
Onlar çabalamadılar
(erkek)


هُمَا لَمْ يُحَاوِلَا  2
(Humâ lem yuhâvilâ)

O ikisi uğraşmadı
O ikisi çabalamadı
(erkek)

هُوَ لَمْ يُحَاوِلْ 1
(Huve lem yuhâvil)

O uğraşmadı
O çabalamadı
(erkek)

هُنَّ لَمْ يُحَاوِلْنَ  6
(Hunne lem yuhâvilne)

Onlar uğraşmadılar
Onlar çabalamadılar
(bayan)


هُمَا لَمْ تُحَاوِلَا  5
(Humâ lem tuhâvilâ)

O ikisi uğraşmadı
O ikisi çabalamadı
(bayan)

هِيَ لَمْ تُحَاوِلْ   4
(Hiye lem tuhâvil)

O uğraşmadı
O çabalamadı
(bayan)

أَنْتُمْ لَمْ تُحَاوِلُوا  9
(Entum lem tuhâvilû)

Siz uğraşmadınız
Siz çabalamadınız
(erkek)


أَنْتُمَا لَمْ تُحَاوِلَا  8
(Entumâ lem tuhâvilâ)

İkiniz uğraşmadınız
İkiniz çabalamadınız
(erkek)

أَنْتَ لَمْ تُحَاوِلْ  7
(Ente lem tuhâvil)

Sen uğraşmadın
Sen çabalamadın
(erkek)

أَنْتُنَّ لَمْ تُحَاوِلْنَ  12
(Entunne lem tuhâvilne)

Siz uğraşmadınız
Siz çabalamadınız
(bayan)


أَنْتُمَا لَمْ تُحَاوِلَا  11
(Entumâ lem tuhâvilâ)

İkiniz uğraşmadınız
İkiniz çabalamadınız
(bayan)

أَنْتِ لَمْ تُحَاوِلِي  10
(Enti lem tuhâvilî)

Sen uğraşmadın
Sen çabalamadın
(bayan)

نَحْنُ لَمْ نُحَاوِلْ  15
(Nahnu lem nuhâvil)

Biz uğraşmadık
Biz çabalamadık


نَحْنُ لَمْ نُحَاوِلْ  14
(Nahnu lem nuhâvil)

Biz ikimiz uğraşmadık
Biz ikimiz çabalamadık

أَنَا لَمْ أُحَاوِلْ  13
(Ene lem uhâvil)

Ben uğraşmadım
Ben çabalamadım



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder