15 Kasım 2013 Cuma

MİMAR SİNAN ÇARŞISI : 1




Bugün İstanbul Batı Ataşehir’deki  Mimar Sinan Camii’nin alt katında bulunan çarşıyı gezdim. Ülker Sports Arena’ya çok yakın olan bu çarşının altında kapalı otopark da mevcut. Cami hizmete kısa bir süre önce açıldığı için çarşısı da tenha idi. İçinde İsmek Batı Ataşehir şubesi, Vav cafe, Diyanet Yayınevi ve çeşitli dükkanlar var. Diyanet Yayınevine uğradım. Her zamanki gibi Arapça kitap almadan dışarı çıkamadım.  Nasreddin hoca hikayeleri, güncel ve hacimli bir sözlük, çeviri tekniklerine dair bir kitap aldım.




Ahşap ürünler satan bir dükkan:









Camide, siyer, hadis, fıkıh, Kuran, tefsir seminerleri veriliyor.



Allah lafzının güzel bir kompozisyonu:


Gümüş hasır örme tekniği kullanılmış tesbih imameleri:


Şekerci Cafer Erol, bir standta numunelerini sergiliyor:





Anikya İznik Çiniye ait köşe:



Bu bastonlar, kendilerini kullanacak dedeleri bekliyor:



Çarşının tavan süslemeleri hoş:




Mevlevi dervişi külahı şeklindeki bu aksesuarı çok beğendim ama fiyatı hayli yüksek



Camide, çarşıda ve parkta bu firmanın çinileri kullanılmış.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder