28 Kasım 2013 Perşembe

İFŞA ETMEK - İFŞA ETTİ / YAYMAK - YAYDI أفشى efşâ fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi:


 




هُمْ مَا أَفْشَوْا  3
(Hum mâ efşav)

Onlar ifşa etmediler
Onlar yaymadılar
(erkek)


هُمَا مَا أَفْـشَيَا  2
(Humâ mâ efşeyâ)

O ikisi ifşa etmedi
O ikisi yaymadı
(erkek)

هُوَ مَا أَفْـشَى  1
(Huve mâ efşâ)

O ifşa etmedi
O yaymadı
(erkek)





Gâib
(erkek)

هُنَّ مَا أَفْشَيْنَ  6
(Hunne mâ efşeyne)

Onlar ifşa etmediler
Onlar yaymadılar
(bayan)


هُمَا مَا أَفْشَتَا  5
(Humâ mâ efşetâ)

O ikisi ifşa etmedi
O ikisi yaymadı
(bayan)

هِيَ مَا أَفْشَتْ  4
(Hiye mâ efşet)

O ifşa etmedi
O yaymadı
(bayan)





Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ مَا أَفْشَيْتُمْ  9
(Entum mâ efşeytum)

Siz ifşa etmediniz
Siz yaymadınız
(erkek)


أَنْتُمَا مَا أَفْشَيْتُمَا  8
(Entumâ mâ efşeytumâ)

İkiniz ifşa etmediniz
İkiniz yaymadınız
(erkek)

أَنْتَ مَا أَفْشَيْتَ  7
(Ente mâ efşeyte)

Sen ifşa etmedin
Sen yaymadın
(erkek)





Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ مَا أَفْشَيْتُنَّ  12
(Entunne mâ efşeytunne)

Siz ifşa etmediniz
Siz yaymadınız
(bayan)


أَنْتُمَا مَا أَفْشَيْتُمَا  11
(Entumâ mâ efşeytumâ)

İkiniz ifşa etmediniz
İkiniz yaymadınız
(bayan)

أَنْتِ مَا أَفْشَيْتِ  10
(Enti mâ efşeyti)

Sen ifşa etmedin
Sen yaymadın
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ مَا أَفْشَيْنَا  15
(Nahnu mâ efşeynâ)

Biz ifşa etmedik
Biz yaymadık


نَحْنُ مَا أَفْشَيْنَا  14
(Nahnu mâ efşeynâ)

İkimiz ifşa etmedik
İkimiz yaymadık

أَنَا مَا أَفْشَيْتُ  13
(Ene mâ efşeytu)

Ben ifşa etmedim
Ben yaymadım




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder