1 Kasım 2013 Cuma

BOŞAMAK - BOŞADI / BOŞANMAK - BOŞANDI tallaka طَلَّقَ fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:





هُمْ طَلَّـقُوا 3
(Hum tallakû)

Onlar boşadılar
Onlar boşandılar
(erkek)


هُمَا طَلَّـقَا 2
(Humâ tallakâ)

O ikisi boşadı
O ikisi boşandı
(erkek)

هُوَ طَلَّـقَ 1
(Huve tallaka)

O boşadı
O boşandı
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ طَلَّـقْـنَ 6
(Hunne tallakne)

Onlar boşadılar
Onlar boşandılar
(bayan)


هُمَا طَلَّـقَـتَا 5
(Humâ tallakatâ)

O ikisi boşadı
O ikisi boşandı
(bayan)

هِيَ طَلَّـقَتْ 4
(Hiye tallakat)

O boşadı
O boşandı
(bayan)





Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ طَلَّـقْـتُمْ 9
(Entum tallaktum)

Siz boşadınız
Siz boşandınız
(erkek)


أَنْتُمَا طَلَّـقْـتُمَا 8
(Entumâ tallaktumâ)

İkiniz boşadınız
İkiniz boşandınız
(erkek)

أَنْتَ طَلَّـقْـتَ 7
(Ente tallakte)

Sen boşadın
Sen boşandın
(erkek)





Muhatab
(erkek)

أَنْتُنَّ طَلَّـقْـتُنَّ 12
(Entunne tallaktunne)

Siz boşadınız
Siz boşandınız
(bayan)


أَنْتُمَا طَلَّـقْـتُمَا 11
(Entumâ tallaktumâ)

İkiniz boşadınız
İkiniz boşandınız
(bayan)

أَنْتِ طَلَّـقْـتِ 10
(Enti tallakti)

Sen boşadın
Sen boşandın
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ طَلَّـقْـنَا 15
(Nahnu tallaknâ)

Biz boşadık
Biz boşandık


نَحْنُ طَلَّـقْـنَا 14
(Nahnu tallaknâ)

Biz ikimiz boşadık
Biz ikimiz boşandık

أَنَا طَلَّـقْـتُ 13
(Ene tallaktu)

Ben boşadım
Ben boşandım
Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder