19 Eylül 2013 Perşembe

ZİKRETMEK / BAHSETMEK / ANMAK / HATIRLAMAK ذكر zekera fiilinin cahdı mutlak çekimi :








هُمْ لَمْ يَـذْكُرُوا  3
(Hum lem yezkurû)

Onlar anmadılar
Onlar bahsetmediler
Onlar hatırlamadılar
Onlar zikretmediler
(erkek)


هُمَا لَمْ يَـذْكُرَا  2
(Humâ lem yezkurâ)

O ikisi anmadı
O ikisi bahsetmedi
O ikisi hatırlamadı
O ikisi zikretmedi
(erkek)

هُوَ لَمْ يَـذْكُرْ  1
(Huve lem yezkur)

O anmadı
O bahsetmedi
O hatırlamadı
O zikretmedi
(erkek)






Gâib
 (erkek)

هُنَّ لَمْ يَـذْكُرْنَ  6
(Hunne lem yezkurne)

Onlar anmadılar
Onlar bahsetmediler
Onlar hatırlamadılar
Onlar zikretmediler
(bayan)


هُمَا لَمْ تَـذْكُرَا  5
(Humâ lem tezkurâ)

O ikisi anmadı
O ikisi bahsetmedi
O ikisi hatırlamadı
O ikisi zikretmedi
(bayan)

هِيَ لَمْ تَـذْكُرْ  4
(Hiye lem tezkur)

O anmadı
O bahsetmedi
O hatırlamadı
O zikretmedi
(bayan)





Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ لَمْ تَـذْكُرُوا  9
(Entum lem tezkurû)

Siz anmadınız
Siz bahsetmediniz
Siz hatırlamadınız
Siz zikretmediniz
(erkek)


أَنْتُمَا لَمْ تَـذْكُرَا  8
(Entumâ lem tezkurâ)

İkiniz anmadınız
İkiniz bahsetmediniz
İkiniz hatırlamadınız
İkiniz zikretmediniz
(erkek)

أَنْتَ لَمْ تَـذْكُرْ  7
(Ente lem tezkur)

Sen anmadın
Sen bahsetmedin
Sen hatırlamadın
Sen zikretmedin
(erkek)





Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ لَمْ تَـذْكُرْنَ  12
(Entunne lem tezkurne)

Siz anmadınız
Siz bahsetmediniz
Siz hatırlamadınız
Siz zikretmediniz
(bayan)


أَنْتُمَا لَمْ تَـذْكُرَا  11
(Entumâ lem tezkurâ)

İkiniz anmadınız
İkiniz bahsetmediniz
İkiniz hatırlamadınız
İkiniz zikretmediniz
(bayan)

أَنْتِ لَمْ تَـذْكُرِي  10
(Enti lem tezkurî)

Sen anmadın
Sen bahsetmedin
Sen hatırlamadın
Sen zikretmedin
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ لَمْ نَـذْكُرْ  15
(Nahnu lem nezkur)

Biz anmadık
Biz bahsetmedik
Biz hatırlamadık
Biz zikretmedik


نَحْنُ لَمْ نَـذْكُرْ 14
(Nahnu lem nezkur)

İkimiz anmadık
İkimiz bahsetmedik
İkimiz hatırlamadık
İkimiz zikretmedik

أَنَا لَمْ أَذْكُرْ  13
(Ene lem ezkur)

Ben anmadım
Ben bahsetmedim
Ben hatırlamadım
Ben zikretmedim
Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder