19 Eylül 2013 Perşembe

ZİKRETMEK / BAHSETMEK / ANMAK / HATIRLAMAK ذكر zekera fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi :








هُمْ مَا ذَكَرُوا 3
(Hum mâ zekerû)

Onlar anmadılar
Onlar bahsetmediler
Onlar hatırlamadılar
Onlar zikretmediler
(erkek)


هُمَا مَا ذَكَرَا 2
(Humâ mâ zekerâ)

O ikisi anmadı
O ikisi bahsetmedi
O ikisi hatırlamadı
O ikisi zikretmedi
(erkek)

هُوَ مَا ذَكَرَ 1
(Huve mâ zekera)

O anmadı
O bahsetmedi
O hatırlamadı
O zikretmedi
(erkek)






Gâib
 (erkek)

هُنَّ مَا ذَكَرْنَ 6
(Hunne mâ zekerne)

Onlar anmadılar
Onlar bahsetmediler
Onlar hatırlamadılar
Onlar zikretmediler
(bayan)


هُمَا مَا ذَكَرَتَا 5
(Humâ mâ zekeratâ)

O ikisi anmadı
O ikisi bahsetmedi
O ikisi hatırlamadı
O ikisi zikretmedi
(bayan)

هِيَ مَا ذَكَرَتْ 4
(Hiye mâ zekerat)

O anmadı
O bahsetmedi
O hatırlamadı
O zikretmedi
(bayan)





Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ مَا ذَكَرْتُمْ 9
(Entum mâ zekertum)

Siz anmadınız
Siz bahsetmediniz
Siz hatırlamadınız
Siz zikretmediniz
(erkek)


أَنْتُمَا مَا ذَكَرْتُمَا 8
(Entumâ mâ zekertumâ)

İkiniz anmadınız
İkiniz bahsetmediniz
İkiniz hatırlamadınız
İkiniz zikretmediniz
(erkek)

أَنْتَ مَا ذَكَرْتَ 7
(Ente mâ zekerte)

Sen anmadın
Sen bahsetmedin
Sen hatırlamadın
Sen zikretmedin
(erkek)





Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ مَا ذَكَرْتُنَّ 12
(Entunne mâ zekertunne)

Siz anmadınız
Siz bahsetmediniz
Siz hatırlamadınız
Siz zikretmediniz
(bayan)


أَنْتُمَا مَا ذَكَرْتُمَا 11
(Entumâ mâ zekertumâ)

İkiniz anmadınız
İkiniz bahsetmediniz
İkiniz hatırlamadınız
İkiniz zikretmediniz
(bayan)

أَنْتِ مَا ذَكَرْتِ 10
(Enti mâ zekerti)

Sen anmadın
Sen bahsetmedin
Sen hatırlamadın
Sen zikretmedin
(bayan)






Muhataba (bayan)

نَحْنُ مَا ذَكَرْنَا 15
(Nahnu mâ zekernâ)

Biz anmadık
Biz bahsetmedik
Biz hatırlamadık
Biz zikretmedik


نَحْنُ مَا ذَكَرْنَا 14
(Nahnu mâ zekernâ)

İkimiz anmadık
İkimiz bahsetmedik
İkimiz hatırlamadık
İkimiz zikretmedik

أَنَا مَا ذَكَرْتُ 13
(Ene mâ zekertu)

Ben anmadım
Ben bahsetmedim
Ben hatırlamadım
Ben zikretmedim
Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder