28 Eylül 2013 Cumartesi

BIRAKMAK - BIRAKTI / TERK ETMEK - TERK ETTİ / VAZGEÇMEK - VAZGEÇTİ تخلّى tehallâ fiilinin muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu çekimi :






هُمْ يَـتَخَلَّوْنَ 3
(Hum yetehallevne)

Onlar bırakıyorlar
Onlar terk ediyorlar
Onlar vazgeçiyorlar
(erkek)


هُمَا يَـتَخَلَّيَانِ  2
(Humâ yetehalleyâni)

O ikisi bırakıyor
O ikisi terk ediyor
O ikisi vazgeçiyor
(erkek)

هُوَ يَـتَخَلَّى  1
(Huve yetehallâ)

O bırakıyor
O terk ediyor
O vazgeçiyor
(erkek)

هُنَّ يَـتَخَلَّيْـنَ 6
(Hunne yetehalleyne)

Onlar bırakıyorlar
Onlar terk ediyorlar
Onlar vazgeçiyorlar
(bayan)


هُمَا تَـتَخَلَّيَانِ 5
(Humâ tetehalleyâni)

O ikisi bırakıyor
O ikisi terk ediyor
O ikisi vazgeçiyor
(bayan)

هِيَ تَـتَخَلَّى 4
(Hiye tetehallâ)

O bırakıyor
O terk ediyor
O vazgeçiyor
(bayan)

أَنْتُمْ تَـتَخَلَّوْنَ 9
(Entum tetehallevne)

Siz bırakıyorsunuz
Siz terk ediyorsunuz
Siz vazgeçiyorsunuz
(erkek)


أَنْتُمَا تَـتَخَلَّيَانِ 8
(Entumâ tetehalleyâni)

İkiniz bırakıyorsunuz
İkiniz terk ediyorsunuz
İkiniz vazgeçiyorsunuz
(erkek)

أَنْتَ تَـتَخَلَّى 7
(Ente tetehallâ)

Sen bırakıyorsun
Sen terk ediyorsun
Sen vazgeçiyorsun
(erkek)

أَنْتُنَّ تَـتَخَلَّيْـنَ 12
(Entunne tetehalleyne)

Siz bırakıyorsunuz
Siz terk ediyorsunuz
Siz vazgeçiyorsunuz
(bayan)


أَنْتُمَا تَـتَخَلَّيَانِ 11
(Entumâ tetehalleyâni)

İkiniz bırakıyorsunuz
İkiniz terk ediyorsunuz
İkiniz vazgeçiyorsunuz 
(bayan)

أَنْتِ تَـتَخَلَّيْنَ 10
(Enti tetehalleyne)

Sen bırakıyorsun
Sen terk ediyorsun
Sen vazgeçiyorsun
(bayan)

نَحْنُ نَـتَخَلَّى 15
(Nahnu netehallâ)

Biz bırakıyoruz
Biz terk ediyoruz
Biz vazgeçiyoruz


نَحْنُ نَـتَخَلَّى 14
(Nahnu netehallâ)

İkimiz bırakıyoruz
İkimiz terk ediyoruz
İkimiz vazgeçiyoruz

أَنَا أَتَخَلَّى 13
(Ene etehallâ)

Ben bırakıyorum
Ben terk ediyorum
Ben vazgeçiyorum



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder