28 Eylül 2013 Cumartesi

BIRAKMAK – BIRAKTI / TERK ETMEK - TERK ETTİ / VAZGEÇMEK - VAZGEÇTİ تخلّى tehallâ fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi :



 



هُمْ تَخَلَّوْا 3
(Hum tehallev)

Onlar bıraktılar
Onlar terk ettiler
Onlar vazgeçtiler
(erkek)


هُمَا تَخَلَّيَا  2
(Humâ tehalleyâ)

O ikisi bıraktı
O ikisi terk etti
O ikisi vazgeçti
(erkek)

هُوَ تَخَلَّى  1
(Huve tehallâ)

O bıraktı
O terk etti
O vazgeçti
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ تَخَلَّيْـنَ 6
(Hunne tehalleyne)

Onlar bıraktılar
Onlar terk ettiler
Onlar vazgeçtiler
(bayan)


هُمَا تَخَلَّتَا 5
(Humâ tehalletâ)

O ikisi bıraktı
O ikisi terk etti
O ikisi vazgeçti
(bayan)

هِيَ تَخَلَّتْ 4
(Hiye tehallet)

O bıraktı
O terk etti
O vazgeçti
(bayan)





Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ تَخَلَّيْـتُمْ 9
(Entum tehalleytum)

Siz bıraktınız
Siz terk ettiniz
Siz vazgeçtiniz
(erkek)


أَنْتُمَا تَخَلَّيْـتُمَا 8
(Entumâ tehalleytumâ)

İkiniz bıraktınız
İkiniz terk ettiniz
İkiniz vazgeçtiniz
(erkek)

أَنْتَ تَخَلَّيْـتَ 7
(Ente tehalleyte)

Sen bıraktın
Sen terk ettin
Sen vazgeçtin
(erkek)





Muhatab
 (erkek)

أَنْتُنَّ تَخَلَّيْـتُنَّ 12
(Entunne tehalleytunne)

Siz bıraktınız
Siz terk ettiniz
Siz vazgeçtiniz
(bayan)


أَنْتُمَا تَخَلَّيْـتُمَا 11
(Entumâ tehalleytumâ)

İkiniz bıraktınız
İkiniz terk ettiniz
İkiniz vazgeçtiniz
(bayan)

أَنْتِ تَخَلَّيْـتِ 10
(Enti tehalleyti)

Sen bıraktın
Sen terk ettin
Sen vazgeçtin
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ تَخَلَّيْـنَا 15
(Nahnu tehalleynâ)

Biz bıraktık
Biz terk ettik
Biz vazgeçtik


نَحْنُ تَخَلَّيْـنَا 14
(Nahnu tehalleynâ)

İkimiz bıraktık
İkimiz terk ettik
İkimiz vazgeçtik

أَنَا تَخَلَّيْـتُ 13
(Ene tehalleytu)

Ben bıraktım
Ben terk ettim
Ben vazgeçtim




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder