28 Eylül 2013 Cumartesi

BIRAKMAK - BIRAKTI / TERK ETMEK - TERK ETTİ / VAZGEÇMEK - VAZGEÇTİ تخلّى tehallâ fiilinin cahdı mutlak çekimi :







هُمْ لَمْ يَـتَخَلَّوْا 3
(Hum lem yetehallev)

Onlar bırakmadılar
Onlar terk etmediler
Onlar vazgeçmediler
(erkek)


هُمَا لَمْ يَـتَخَلَّيَا  2
(Humâ lem yetehalleyâ)

O ikisi bırakmadı
O ikisi terk etmedi
O ikisi vazgeçmedi
(erkek)

هُوَ لَمْ يَـتَخَلَّ  1
(Huve lem yetehalle)

O bırakmadı
O terk etmedi
O vazgeçmedi
(erkek)

هُنَّ لَمْ يَـتَخَلَّيْـنَ 6
(Hunne lem yetehalleyne)

Onlar bırakmadılar
Onlar terk etmediler
Onlar vazgeçmediler
(bayan)


هُمَا لَمْ تَـتَخَلَّيَا 5
(Humâ lem tetehalleyâ)

O ikisi bırakmadı
O ikisi terk etmedi
O ikisi vazgeçmedi
(bayan)

هِيَ لَمْ تَـتَخَلَّ 4
(Hiye lem tetehalle)

O bırakmadı
O terk etmedi
O vazgeçmedi
(bayan)

أَنْتُمْ لَمْ تَـتَخَلَّوْا 9
(Entum lem tetehallev)

Siz bırakmadınız
Siz terk etmediniz
Siz vazgeçmediniz
(erkek)


أَنْتُمَا لَمْ تَـتَخَلَّيَا 8
(Entumâ lem tetehalleyâ)

İkiniz bırakmadınız
İkiniz terk etmediniz
İkiniz vazgeçmediniz
(erkek)

أَنْتَ لَمْ تَـتَخَلَّ 7
(Ente lem tetehalle)

Sen bırakmadın
Sen terk etmedin
Sen vazgeçmedin
(erkek)

أَنْتُنَّ لَمْ تَـتَخَلَّيْـنَ 12
(Entunne lem tetehalleyne)

Siz bırakmadınız
Siz terk etmediniz
Siz vazgeçmediniz
(bayan)


أَنْتُمَا لَمْ تَـتَخَلَّيَا 11
(Entumâ lem tetehalleyâ)

İkiniz bırakmadınız
İkiniz terk etmediniz
İkiniz vazgeçmediniz
(bayan)

أَنْتِ لَمْ تَـتَخَلَّيْ 10
(Enti lem tetehalley)

Sen bırakmadın
Sen terk etmedin
Sen vazgeçmedin
(bayan)

نَحْنُ لَمْ نَـتَخَلَّ 15
(Nahnu lem netehalle)

Biz bırakmadık
Biz terk etmedik
Biz vazgeçmedik


نَحْنُ لَمْ نَـتَخَلَّ 14
(Nahnu lem netehalle)

İkimiz bırakmadık
İkimiz terk etmedik
İkimiz vazgeçmedik

أَنَا لَمْ أَتَخَلَّ 13
(Ene lem etehalle)

Ben bırakmadım
Ben terk etmedim
Ben vazgeçmedim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder