28 Eylül 2013 Cumartesi

BIRAKMAK - BIRAKTI / TERK ETMEK - TERK ETTİ / VAZGEÇMEK - VAZGEÇTİ تخلّى tehallâ fiilinin muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz çekimi:







هُمْ لَا يَـتَخَلَّوْنَ 3
(Hum lâ yetehallevne)

Onlar bırakmıyorlar
Onlar terk etmiyorlar
Onlar vazgeçmiyorlar
(erkek)


هُمَا لَا يَـتَخَلَّيَانِ  2
(Humâ lâ yetehalleyâni)

O ikisi bırakmıyor
O ikisi terk etmiyor
O ikisi vazgeçmiyor
(erkek)

هُوَ لَا يَـتَخَلَّى  1
(Huve lâ yetehallâ)

O bırakmıyor
O terk etmiyor
O vazgeçmiyor
(erkek)

هُنَّ لَا يَـتَخَلَّيْـنَ 6
(Hunne lâ yetehalleyne)

Onlar bırakmıyorlar
Onlar terk etmiyorlar
Onlar vazgeçmiyorlar
(bayan)


هُمَا لَا تَـتَخَلَّيَانِ 5
(Humâ lâ tetehalleyâni)

O ikisi bırakmıyor
O ikisi terk etmiyor
O ikisi vazgeçmiyor
(bayan)

هِيَ لَا تَـتَخَلَّى 4
(Hiye lâ tetehallâ)

O bırakmıyor
O terk etmiyor
O vazgeçmiyor
(bayan)

أَنْتُمْ لَا تَـتَخَلَّوْنَ 9
(Entum lâ tetehallevne)

Siz bırakmıyorsunuz
Siz terk etmiyorsunuz
Siz vazgeçmiyorsunuz
(erkek)


أَنْتُمَا لَا تَـتَخَلَّيَانِ 8
(Entumâ lâ tetehalleyâni)

İkiniz bırakmıyorsunuz
İkiniz terk etmiyorsunuz
İkiniz vazgeçmiyorsunuz (erkek)

أَنْتَ لَا تَـتَخَلَّى 7
(Ente lâ tetehallâ)

Sen bırakmıyorsun
Sen terk etmiyorsun
Sen vazgeçmiyorsun
(erkek)

أَنْتُنَّ لَا تَـتَخَلَّيْـنَ 12
(Entunne lâ tetehalleyne)

Siz bırakmıyorsunuz
Siz terk etmiyorsunuz
Siz vazgeçmiyorsunuz
(bayan)


أَنْتُمَا لَا تَـتَخَلَّيَانِ 11
(Entumâ lâ tetehalleyâni)

İkiniz bırakmıyorsunuz
İkiniz terk etmiyorsunuz
İkiniz vazgeçmiyorsunuz (bayan)

أَنْتِ لَا تَـتَخَلَّيْنَ 10
(Enti lâ tetehalleyne)

Sen bırakmıyorsun
Sen terk etmiyorsun
Sen vazgeçmiyorsun
(bayan)

نَحْنُ لَا نَـتَخَلَّى 15
(Nahnu lâ netehallâ)

Biz bırakmıyoruz
Biz terk etmiyoruz
Biz vazgeçmiyoruz


نَحْنُ لَا نَـتَخَلَّى 14
(Nahnu lâ netehallâ)

İkimiz bırakmıyoruz
İkimiz terk etmiyoruz
İkimiz vazgeçmiyoruz

أَنَا لَا أَتَخَلَّى 13
(Ene lâ etehallâ)

Ben bırakmıyorum
Ben terk etmiyorum
Ben vazgeçmiyorum




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder