26 Mayıs 2012 Cumartesi

ABDESTİ BOZULDU


ABDESTİ BOZULDU


Fas'ta bir cami avlusunda abdest alanlar.
Onların mezheplerine göre akan sudan abdest alınmaz.
Bu yüzden hortumdan akan suyu, küçük kovalara  doldurup, ellerini o kovalara sokarak abdest alıyorlar. 
Kadınlar da aynı şekilde abdest alıyor.

Not: Fotoğraf kendi çekimimdir.


اِنْـتَـقَضَ وُضُوءُ.....

İntakada vudû’u …

…’-nın abdesti bozuldu.



Bozuldu, çözüldü

İntakada

اِنْـتَـقَضَ

Abdest

Vudû’

وُضُوء


Örnek cümleler :
1.

اِنْـتَـقَضَ   وُضُوئِي

İntakada vudûî.

Abdestim kaçtı / Abdestim bozuldu.

  
2.

أَثْنَاءَ السَّعْي  بَيْنَ الصَّفَا وَالْمَرْوَةِ  اِنْـتَـقَضَ وُضُوئِي،

 وَلَمْ أَسْتَطِعْ أَنْ أَخْرُجَ  لِأُجَدِّدَ الْوُضُوء،

 وَحَصَلَ لِي هَذَا فِي طَوَافِ الْوَدَاعِ  أَيْضاً،

 مَا حُكْمُ  هَذَا  السَّعْيِ وَالطَّوَافِ ؟

Esnâe’s-sağyi beyne’-Safâ ve’l-Merveti, intakada vudûî,

ve lem estatiğ en ahruce li uceddide’l-vudû’,

ve hasale lî hâzâ fî tavâfi’l-vedâi aydan.

Mâ hukmu hâza’s-sağyi ve’t-tavâf?

(Mekke’de) Safa ve Merve arasındaki  say  esnasında abdestim bozuldu.

Abdestimi tazelemek için (dışarı) çıkamadım.

Ve bu olay veda tavafında da başıma geldi.

 Bu say ve tavafın dini hükmü nedir ?
(kabul olmuş mudur?)



Esnasında

Esnâe

أَثْنَاءَ

Koştu, hızla gitti

Sa’â

سَعَى

Say
 (Hac ve umrede, Safa tepesinden başlayarak Merve tepesine 4 gidiş, Merve’den Safa’ya 3 dönüş olmak üzere bu iki tepe arasındaki gidiş gelişe denir)

Es-sağy

السَّعْيُ

Arasında

Beyne

بَيْنَ

Abdestim bozuldu

İntakada vudûî

اِنْـتَـقَضَ وُضُوئِي

Çıkamadım

Lem estatiğ en ahruca

لَمْ أَسْتَطِعْ أَنْ أَخْرُجَ

Tazelemem için, yenilemem için

Li uceddide

لِأُجَدِّدَ

Abdest

El-vudû’

الْوُضُوء

Bana oldu, başıma geldi

Hasale lî

حَصَلَ لِي

Bu

Hâzâ

هَذَا  

İçinde, -de, -da


فِي

Veda tavafı

Tavâfu’l-vedâi

طَوَافُ الْوَدَاعِ

da

Eydan

أَيْضاً

Nedir?


مَا

Hüküm

Hukm

حُكْم