3 Ağustos 2013 Cumartesi

UYGULAMAK – UYGULADI نفّذ neffeze fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi:



Bu fiil, (bir şeyi - planı - projeyi - düşünceyi - görevi - emri - kararı)  (uygulamak, yerine getirmek, yapmak, icra etmek, gerçekleştirmek, pratiğe dökmek) anlamlarında kullanılır.
 



هُمْ مَا نَـفَّذُوا  3
(Hum mâ neffezû)

Onlar uygulamadılar
Onlar yapmadılar
(erkek)


هُمَا مَا نَـفَّذَا  2
(Humâ mâ neffezâ)

O ikisi uygulamadı
O ikisi yapmadı
(erkek)

هُوَ مَا نَـفَّذَ  1
(Huve mâ neffeze)

O uygulamadı
O yapmadı
(erkek)

هُنَّ مَا نَـفَّذْنَ  6
(Hunne mâ neffezne)

Onlar uygulamadılar
Onlar yapmadılar
(bayan)


هُمَا مَا نَـفَّذَتَا  5
(Humâ mâ neffezetâ)

O ikisi uygulamadı
O ikisi yapmadı
(bayan)

هِيَ مَا نَـفَّذَتْ  4
(Hiye mâ neffezet)

O uygulamadı
O yapmadı
(bayan)

أَنْتُمْ مَا نَـفَّذْتُمْ  9
(Entum mâ neffeztum)

Siz uygulamadınız
Siz yapmadınız
(erkek)


أَنْتُمَا مَا نَـفَّذْتُمَا  8
(Entumâ mâ neffeztumâ)

İkiniz uygulamadınız
İkiniz yapmadınız
(erkek)

أَنْتَ مَا نَـفَّذْتَ  7
(Ente mâ neffezte)

Sen uygulamadın
Sen yapmadın
(erkek)

أَنْتُنَّ مَا نَـفَّذْتُنَّ  12
(Entunne mâ neffeztunne)

Siz uygulamadınız
Siz yapmadınız
(bayan)


أَنْتُمَا مَا نَـفَّذْتُمَا  11
(Entumâ mâ neffeztumâ)

İkiniz uygulamadınız
İkiniz yapmadınız
(bayan)

أَنْتِ مَا نَـفَّذْتِ  10
(Enti mâ neffezti)

Sen uygulamadın
Sen yapmadın
(bayan)

نَحْنُ مَا نَـفَّذْنَا  15
(Nahnu mâ neffeznâ)

Biz uygulamadık
Biz yapmadık


نَحْنُ مَا نَـفَّذْنَا  14
(Nahnu mâ neffeznâ)

İkimiz uygulamadık
İkimiz yapmadık

أَنَا مَا نَـفَّذْتُ  13
(Ene mâ neffeztu)

Ben uygulamadım
Ben yapmadım



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder