8 Ağustos 2013 Perşembe

KUTLAMAK – KUTLADI / TEBRİK ETMEK – TEBRİK ETTİ هنّأ henne’e fiilinin cahdı mutlak çekimi:




Bu fiil, بِ  veya على  cer harfi ile kullanılır.




هُمْ لَمْ  يُهَنِّـئُوا  3
(Hum lem yuhenniû)

Onlar kutlamadılar
Onlar tebrik etmediler
(erkek)


هُمَا لَمْ  يُهَنِّـئا 2
(Humâ lem yuhenniâ)

O ikisi kutlamadı
O ikisi tebrik etmedi
(erkek)

هُوَ لَمْ  يُهَنِّئْ  1
(Huve lem yuhenni’)

O kutlamadı
O tebrik etmedi
(erkek)

هُنَّ لَمْ  يُهَنِّـئْنَ  6
(Hunne lem yuhenni’ne)

Onlar kutlamadılar
Onlar tebrik etmediler
(bayan)


هُمَا لَمْ  تُهَنِّـئا  5
(Humâ lem tuhenniâ)

O ikisi kutlamadı
O ikisi tebrik etmedi
(bayan)

هِيَ لَمْ  تُهَنِّئْ  4
(Hiye lem tuhenni’)

O kutlamadı
O tebrik etmedi
(bayan)

أَنْتُمْ لَمْ  تُهَنِّـئُوا 9
(Entum lem tuhenniû)

Siz kutlamadınız
Siz tebrik etmediniz
(erkek)


أَنْتُمَا لَمْ  تُهَنِّـئا  8
(Entumâ lem tuhenniâ)

İkiniz kutlamadınız
İkiniz tebrik etmediniz
(erkek)

أَنْتَ لَمْ  تُهَنِّئْ  7
(Ente lem tuhenni’)

Sen kutlamadın
Sen tebrik etmedin
(erkek)

أَنْتُنَّ لَمْ  تُهَنِّـئْنَ  12
(Entunne lem tuhenni’ne)

Siz kutlamadınız
Siz tebrik etmediniz
(bayan)


أَنْتُمَا لَمْ  تُهَنِّـئا  11
(Entumâ lem tuhenniâ)

İkiniz kutlamadınız
İkiniz tebrik etmediniz
(bayan)

أَنْتِ لَمْ  تُهَنِّـئِي  10
(Enti lem tuhenni’î)

Sen kutlamadın
Sen tebrik etmedin
(bayan)

نَحْنُ لَمْ  نُهَنِّئْ 15
(Nahnu lem nuhenni’)

Biz kutlamadık
Biz tebrik etmedik


نَحْنُ لَمْ  نُهَنِّئْ  14
(Nahnu lem nuhenni’)

İkimiz kutlamadık
İkimiz tebrik etmedik

أَنَا لَمْ أُهَنِّئْ  13
(Ene lem uhenni’)

Ben kutlamadım
Ben tebrik etmedim




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder