1 Ağustos 2013 Perşembe

GİZLEMEK - GİZLEDİ / SAKLAMAK - SAKLADI خَبّأ habbe’e fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:


 




هُمْ خَبَّـؤُوا 3
(Hum habbe’û)

Onlar gizlediler
Onlar sakladılar
(erkek)


هُمَا خَبَّآ 2
(Humâ habbe’â)

O ikisi gizledi
O ikisi sakladı
(erkek)

هُوَ خَبَّأ 1
(Huve habbe’e)

O gizledi
O sakladı
(erkek)





Gâib
(erkek)

هُنَّ خَبَّـأْنَ 6
(Hunne habbe’ne)

Onlar gizlediler
Onlar sakladılar
(bayan)


هُمَا خَبَّـأَتَا 5
(Humâ habbe’etâ)

O ikisi gizledi
O ikisi sakladı
(bayan)

هِيَ خَبَّـأتْ 4
(Hiye habbe’et)

O gizledi
O sakladı
(bayan)




Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ خَبَّـأْتُمْ  9
(Entum habbe’tum)

Siz gizlediniz
Siz sakladınız
(erkek)


أَنْتُمَا خَبَّـأْتُمَا 8
(Entumâ habbe’tumâ)

İkiniz gizlediniz
İkiniz sakladınız
(erkek)

أَنْتَ خَبَّـأْتَ 7
(Ente  habbe’te)

Sen gizledin
Sen sakladın
(erkek)




Muhatab 
(erkek)

أَنْتُنَّ خَبَّـأْتُنَّ 12
(Entunne habbe’tunne)

Siz gizlediniz
Siz sakladınız
(bayan)


أَنْتُمَا خَبَّـأْتُمَا 11
(Entumâ habbe’tumâ)

İkiniz gizlediniz
İkiniz sakladınız
(bayan)

أَنْتِ خَبَّـأْتِ 10
(Enti habbe’ti)

Sen gizledin
Sen sakladın
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ خَبَّـأْنَا 15
(Nahnu habbe’nâ)

Biz gizledik
Biz sakladık


نَحْنُ خَبَّـأْنَا 14
(Nahnu habbe’nâ)

İkimiz gizledik
İkimiz sakladık

أَنَا خَبَّـأْتُ 13
(Ene habbe’tu)

Ben gizledim
Ben sakladım




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder