8 Ağustos 2013 Perşembe

KUTLAMAK – KUTLADI / TEBRİK ETMEK – TEBRİK ETTİ هنّأ henne’e fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:




Bu fiil, بِ  veya على  cer harfi ile kullanılır.





هُمْ هَنَّؤُوا 3
(Hum henneû)

Onlar kutladılar
Onlar tebrik ettiler
(erkek)


هُمَا هَنَّـآ 2
(Humâ henneâ)

O ikisi kutladı
O ikisi tebrik etti
(erkek)

هُوَ هَنَّـأَ 1
(Huve henne’e)

O kutladı
O tebrik etti
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ هَنَّـأْنَ 6
(Hunne henne’ne)

Onlar kutladılar
Onlar tebrik ettiler
(bayan)


هُمَا هَنَّـأَتَا 5
(Humâ henne’etâ)

O ikisi kutladı
O ikisi tebrik etti
(bayan)

هِيَ هَنَّـأَتْ 4
(Hiye henne’et)

O kutladı
O tebrik etti
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ هَنَّـأْتُمْ 9
(Entum henne’tum)

Siz kutladınız
Siz tebrik ettiniz
(erkek)


أَنْتُمَا هَنَّـأْتُمَا 8
(Entumâ henne’tumâ)

İkiniz kutladınız
İkiniz tebrik ettiniz
(erkek)

أَنْتَ هَنَّـأْتَ 7
(Ente henne’te)

Sen kutladın
Sen tebrik ettin
(erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ هَنَّـأْتُنَّ 12
(Entunne henne’tunne)

Siz kutladınız
Siz tebrik ettiniz
(bayan)


أَنْتُمَا هَنَّـأْتُمَا 11
(Entumâ henne’tumâ)

İkiniz kutladınız
İkiniz tebrik ettiniz
(bayan)

أَنْتِ هَنَّـأْتِ 10
(Enti henne’ti)

Sen kutladın
Sen tebrik ettin
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ هَنَّـأْنَا 15
(Nahnu henne’nâ)

Biz kutladık
Biz tebrik ettik


نَحْنُ هَنَّـأْنَا 14
(Nahnu henne’nâ)

İkimiz kutladık
İkimiz tebrik ettik

أَنَا هَنَّـأْتُ 13
(Ene henne’tu)

Ben kutladım
Ben tebrik ettim




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



ÖRNEK CÜMLE:


هَنَّأْتُهُ  بِفَوْزِهِ  بِالْإِنْتِخَابَاتِ

Henne’tuhu bi fevzihi bi’l-intihâbâti.

Seçimleri kazanmasın(dan dolayı)  onu tebrik ettim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder