3 Ağustos 2013 Cumartesi

UYGULAMAK – UYGULADI نفّذ neffeze fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:



Bu fiil, (bir şeyi - planı - projeyi - düşünceyi - görevi - emri - kararı)  (uygulamak, yerine getirmek, yapmak, icra etmek, gerçekleştirmek, pratiğe dökmek) anlamlarında kullanılır. 




هُمْ نَـفَّذُوا 3
(Hum neffezû)

Onlar uyguladılar
Onlar yaptılar
(erkek)


هُمَا نَـفَّذَا 2
(Humâ neffezâ)

O ikisi uyguladı
O ikisi yaptı
(erkek)

هُوَ نَـفَّذَ  1
(Huve neffeze)

O uyguladı
O yaptı
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ نَـفَّذْنَ 6
(Hunne neffezne)

Onlar uyguladılar
Onlar yaptılar
(bayan)


هُمَا نَـفَّذَتَا 5
(Humâ neffezetâ)

O ikisi uyguladı
O ikisi yaptı
(bayan)

هِيَ نَـفَّذَتْ 4
(Hiye neffezet)

O uyguladı
O yaptı
(bayan)





Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ نَـفَّذْتُمْ 9
(Entum neffeztum)

Siz uyguladınız
Siz yaptınız
(erkek)


أَنْتُمَا نَـفَّذْتُمَا 8
(Entumâ neffeztumâ)

İkiniz uyguladınız
İkiniz yaptınız
(erkek)

أَنْتَ نَـفَّذْتَ 7
(Ente neffezte)

Sen uyguladın
Sen yaptın
(erkek)





Muhatab
 (erkek)

أَنْتُنَّ نَـفَّذْتُنَّ 12
(Entunne neffeztunne)

Siz uyguladınız
Siz yaptınız
(bayan)


أَنْتُمَا نَـفَّذْتُمَا 11
(Entumâ neffeztumâ)

İkiniz uyguladınız
İkiniz yaptınız
(bayan)
 أَنْتِ نَـفَّذْتِ 10
(Enti neffezti)

Sen uyguladın
Sen yaptın
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ نَـفَّذْنَا 15
(Nahnu neffeznâ)

Biz uyguladık
Biz yaptık


نَحْنُ نَـفَّذْنَا 14
(Nahnu neffeznâ)

İkimiz uyguladık
İkimiz yaptık

أَنَا نَـفَّذْتُ 13
(Ene neffeztu)

Ben uyguladım
Ben yaptım




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder