17 Mart 2012 Cumartesi

YAYMAK - YAYINLAMAK / YAYDI - YAYINLADI نشر neşera fiilinin mazi çekimi:




هُمْ نَشَرُوا 3
(Hum neşerû)

Onlar yaydılar, yayınladılar
(erkek)

هُمَا نَشَرَا 2
(Humâ neşerâ)

O ikisi yaydı,
yayınladı
(erkek)

هُوَ نَشَرَ 1
(Huve neşera)

O yaydı,
yayınladı
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ نَشَرْنَ 6
(Hunne neşerne)

Onlar yaydılar, yayınladılar
(bayan)

هُمَا نَشَرَتَا 5
(Humâ neşeratâ)

O ikisi yaydı,
yayınladı
(bayan)

هِيَ نَشَرَتْ 4
(Hiye neşerat)

O yaydı,
yayınladı
(bayan)




Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ نَشَرْتُمْ 9
(Entum neşertum)

Siz yaydınız, yayınladınız
 (erkek)

أَنْتُمَا نَشَرْتُمَا 8
(Entumâ neşertumâ)

İkiniz yaydınız, yayınladınız
 (erkek)

أَنْتَ نَشَرْتَ 7
(Ente neşerte)

Sen yaydın,
yayınladın
 (erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ نَشَرْتُنَّ 12
(Entunne neşertunne)

Siz yaydınız, yayınladınız
(bayan)

أَنْتُمَا نَشَرْتُمَا 11
(Entumâ neşertumâ)

İkiniz yaydınız, yayınladınız
(bayan)

أَنْتِ نَشَرْتِ 10
(Enti neşerti)

Sen yaydın,
yayınladın
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ نَشَرْنَا 15
(Nahnu neşernâ)

Biz yaydık,
yayınladık

نَحْنُ نَشَرْنَا 14
(Nahnu neşernâ)

Biz ikimiz yaydık, yayınladık

أَنَا نَشَرْتُ 13
(Ene neşertu)

Ben yaydım,
yayınladım



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)