12 Mart 2012 Pazartesi

ÖDEMEK ÖDEDİ - İTMEK İTTİ دَفَعَ defea fiilinin mazi çekimi


Bu fiilin bir kaç anlamı vardır: 

1. Para vs ödemek 

 2. Bir şeyi itmek



هُمْ  دَفَعُوا  3
(Hum defa’û)

Onlar ödediler
Onlar ittiler
(erkek)

هُمَا دَفَعا  2
(Humâ defa’â)

O ikisi ödedi
O ikisi itti
(erkek)

هُوَ دَفَعَ  1
(Huve defa’a)

O ödedi
O itti
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ دَفَعْنَ  6
(Hunne defağne)

Onlar ödediler
Onlar ittiler
(bayan)

هُمَا دَفَعَتَا  5
(Humâ defa’atâ)

O ikisi ödedi
O ikisi itti
(bayan)

هِيَ دَفَعَتْ  4
(Hiye defa’at)

O ödedi
O itti
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ دَفَعْتُمْ  9
(Entum defağtum)

Siz ödediniz
Siz ittiniz
(erkek)

أَنْتُمَا دَفَعْتُمَا   8
(Entumâ defağtumâ)

İkiniz ödediniz
İkiniz ittiniz
(erkek)

أَنْتَ دَفَعْتَ  7
(Ente defağte)

Sen ödedin
Sen ittin
(erkek)




Muhatab
 (erkek)

أَنْتُنَّ دَفَعْتُنَّ  12
(Entunne defağtunne)

Siz ödediniz
Siz ittiniz
(bayan)

أَنْتُمَا دَفَعْتُمَا   11
(Entumâ defağtumâ)

İkiniz ödediniz
İkiniz ittiniz
(bayan)

أَنْتِ دَفَعْتِ  10
(Enti defağti)

Sen ödedin
Sen ittin
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ دَفَعْنَا  15
(Nahnu defağnâ)

Biz ödedik
Biz ittik

نَحْنُ دَفَعْنَا14
(Nahnu defağnâ)

İkimiz ödedik
İkimiz ittik

أَنَا دَفَعْتُ  13
(Ene defağtu)

Ben ödedim
Ben ittim



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)