10 Haziran 2014 Salı

YAPTI / YAPTIRDI / KILDI / ETTİ جعل ceale fiilinin muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu çekimi:



Fiilin kullanımı hakkında bilgi için tıklayın:




 Fiilin sonuna eklenen ve (seni, onu, beni) gibi anlamlar veren bitişik zamirleri görmek için tıklayın:







هُمْ  يَجْعَلُونَ 3
(Hum yec’alûne)

Onlar yaptırıyorlar
Onlar yapıyorlar
Onlar kılıyorlar
Onlar ediyorlar
(erkek)


هُمَا  يَجْعَلَانِ 2
(Humâ yec’alâni)

O ikisi yaptırıyor
O ikisi yapıyor
O ikisi kılıyor
O ikisi ediyor
(erkek)

هُوَ  يَجْعَلُ  1
(Huve yec’alu)

O yaptırıyor
O yapıyor
O kılıyor
O ediyor
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ  يَجْعَلْنَ 6
(Hunne yec’alne)

Onlar yaptırıyorlar
Onlar yapıyorlar
Onlar kılıyorlar
Onlar ediyorlar
(bayan)


هُمَا  تَجْعَلَانِ 5
(Humâ tec’alâni)

O ikisi yaptırıyor
O ikisi yapıyor
O ikisi kılıyor
O ikisi ediyor
(bayan)

هِيَ  تَجْعَلُ 4
(Hiye tec’alu)

O yaptırıyor
O yapıyor
O kılıyor
O ediyor
(bayan)





Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ  تَجْعَلُونَ 9
(Entum tec’alûne)

Siz yaptırıyorsunuz
Siz yapıyorsunuz
Siz kılıyorsunuz
Siz ediyorsunuz
(erkek)


أَنْتُمَا  تَجْعَلَانِ 8
(Entumâ tec’alâni)

İkiniz yaptırıyorsunuz
İkiniz yapıyorsunuz
İkiniz kılıyorsunuz
İkiniz ediyorsunuz
(erkek)

أَنْتَ  تَجْعَلُ 7
(Ente tec’alu)

Sen yaptırıyorsun
Sen yapıyorsun
Sen kılıyorsun
Sen ediyorsun
(erkek)





Muhatab
 (erkek)

أَنْتُنَّ  تَجْعَلْنَ 12
(Entunne tec’alne)

Siz yaptırıyorsunuz
Siz yapıyorsunuz
Siz kılıyorsunuz
Siz ediyorsunuz
(bayan)


أَنْتُمَا  تَجْعَلَانِ 11
(Entumâ tec’alâni)

İkiniz yaptırıyorsunuz
İkiniz yapıyorsunuz
İkiniz kılıyorsunuz
İkiniz ediyorsunuz
(bayan)

أَنْتِ  تَجْعَلِينَ 10
(Enti tec’alîne)

Sen yaptırıyorsun
Sen yapıyorsun
Sen kılıyorsun
Sen ediyorsun
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ  نَجْعَلُ 15
(Nahnu nec’alu)

Biz yaptırıyoruz
Biz yapıyoruz
Biz kılıyoruz
Biz ediyoruz


نَحْنُ  نَجْعَلُ 14
(Nahnu nec’alu)

İkimiz yaptırıyoruz
İkimiz yapıyoruz
İkimiz kılıyoruz
İkimiz ediyoruz

أَنَا  أَجْعَلُ 13
(Ene ec’alu)

Ben yaptırıyorum
Ben yapıyorum
Ben kılıyorum
Ben ediyorum




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder