10 Haziran 2014 Salı

YAPTI / YAPTIRDI / KILDI / ETTİ جعل ceale fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi:


Fiilin kullanımı hakkında bilgi için tıklayın:



 Fiilin sonuna eklenen ve (seni, onu, beni) gibi anlamlar veren bitişik zamirleri görmek için tıklayın:







هُمْ مَا جَعَلُوا 3
(Hum mâ cealû)

Onlar yaptırmadılar
Onlar yapmadılar
Onlar kılmadılar
Onlar etmediler
(erkek)


هُمَا مَا جَعَلَا 2
(Humâ mâ cealâ)

O ikisi yaptırmadı
O ikisi yapmadı
O ikisi kılmadı
O ikisi etmedi
(erkek)

هُوَ مَا جَعَلَ  1
(Huve mâ ceale)

O yaptırmadı
O yapmadı
O kılmadı
O etmedi
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ مَا جَعَلْنَ 6
(Hunne mâ cealne)

Onlar yaptırmadılar
Onlar yapmadılar
Onlar kılmadılar
Onlar etmediler
(bayan)


هُمَا مَا جَعَلَتَا 5
(Humâ mâ cealetâ)

O ikisi yaptırmadı
O ikisi yapmadı
O ikisi kılmadı
O ikisi etmedi
(bayan)

هِيَ مَا جَعَلَتْ 4
(Hiye mâ cealet)

O yaptırmadı
O yapmadı
O kılmadı
O etmedi
(bayan)





Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ مَا جَعَلْتُمْ 9
(Entum mâ cealtum)

Siz yaptırmadınız
Siz yapmadınız
Siz kılmadınız
Siz etmediniz
(erkek)


أَنْتُمَا مَا جَعَلْتُمَا 8
(Entumâ mâ cealtumâ)

İkiniz yaptırmadınız
İkiniz yapmadınız
İkiniz kılmadınız
İkiniz etmediniz
(erkek)

أَنْتَ مَا جَعَلْتَ 7
(Ente mâ cealte)

Sen yaptırmadın
Sen yapmadın
Sen kılmadın
Sen etmedin
(erkek)





Muhatab 
(erkek)

أَنْتُنَّ مَا جَعَلْتُنَّ 12
(Entunne mâ cealtunne)

Siz yaptırmadınız
Siz yapmadınız
Siz kılmadınız
Siz etmediniz
(bayan)


أَنْتُمَا مَا جَعَلْتُمَا 11
(Entumâ mâ cealtumâ)

İkiniz yaptırmadınız
İkiniz yapmadınız
İkiniz kılmadınız
İkiniz etmediniz
(bayan)

أَنْتِ مَا جَعَلْتِ 10
(Enti mâ cealti)

Sen yaptırmadın
Sen yapmadın
Sen kılmadın
Sen etmedin
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ مَا جَعَلْنَا 15
(Nahnu mâ cealnâ)

Biz yaptırmadık
Biz yapmadık
Biz kılmadık
Biz etmedik


نَحْنُ مَا جَعَلْنَا 14
(Nahnu mâ cealnâ)

İkimiz yaptırmadık
İkimiz yapmadık
İkimiz kılmadık
İkimiz etmedik

أَنَا مَا جَعَلْتُ 13
(Ene mâ cealtu)

Ben yaptırmadım
Ben yapmadım
Ben kılmadım
Ben etmedim




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)

1 yorum: