4 Ocak 2013 Cuma

YARDIM ETMEK - YARDIM ETTİ سَاعَدَ saade fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi:





هُمْ مَا سَاعَدُوا 3
(Hum mâ sâ’adû)

Onlar yardım etmediler
(erkek)


هُمَا مَا سَاعَدَا 2
(Humâ mâ sâ’adâ)

O ikisi yardım etmedi
(erkek)

هُوَ مَا سَاعَدَ 1
(Huve mâ sâ’ade)

O yardım etmedi
(erkek)

هُنَّ مَا سَاعَدْنَ 6
(Hunne mâ sâ’adne)

Onlar yardım etmediler
(bayan)


هُمَا مَا سَاعَدَتَا 5
(Humâ mâ sâ’adetâ)

O ikisi yardım etmedi
(bayan)

هِيَ مَا سَاعَدَتْ 4
(Hiye mâ sâ’adet)

O yardım etmedi
(bayan)

أَنْتُمْ مَا سَاعَدْتُمْ 9
(Entum mâ sâ’adtum)

Siz yardım etmediniz
(erkek)


أَنْتُمَا مَا سَاعَدْتُمَا 8
(Entumâ mâ sâ’adtumâ)

İkiniz yardım etmediniz
(erkek)

أَنْتَ مَا سَاعَدْتَ 7
(Ente mâ sâ’adte)

Sen yardım etmedin
(erkek)

أَنْتُنَّ مَا سَاعَدْتُنَّ 12
(Entunne mâ sâ’adtunne)

Siz yardım etmediniz
(bayan)


أَنْتُمَا مَا سَاعَدْتُمَا 11
(Entumâ mâ sâ’adtumâ)

İkiniz yardım etmediniz
(bayan)

أَنْتِ مَا سَاعَدْتِ 10
(Enti mâ sâ’adti)

Sen yardım etmedin
(bayan)

نَحْنُ مَا سَاعَدْنَا 15
(Nahnu mâ sâ’adnâ)

Biz yardım etmedik


نَحْنُ مَا سَاعَدْنَا 14
(Nahnu mâ sâ’adnâ)

Biz ikimiz yardım etmedik

أَنَا مَا سَاعَدْتُ 13
(Ene mâ sâ’adtu)

Ben yardım etmedim




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder