28 Ocak 2013 Pazartesi

YARDIM ETMEK – YARDIM ETTİ سَاعَدَ (sâ’ade) fiilinin muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu çekimi:


 


هُمْ يُسَاعِدُونَ  3
(Hum yusâidûne)

Onlar yardım ediyorlar (erkek)


هُمَا يُسَاعِدَانِ  2
(Humâ yusâidâni)

O ikisi yardım ediyor
(erkek)

هُوَ يُسَاعِدُ  1
(Huve yusâidu)

O yardım ediyor
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ يُسَاعِدْنَ  6
(Hunne yusâidne)

Onlar yardım ediyorlar (bayan)


هُمَا تُسَاعِدَانِ  5
(Humâ tusâidâni)

O ikisi yardım ediyor
(bayan)

هِيَ تُسَاعِدُ  4
(Hiye tusâidu)

O yardım ediyor
(bayan)




Gâibe (bayan)

أَنْتُمْ تُسَاعِدُونَ  9
(Entum tusâidûne)

Siz yardım ediyorsunuz
(erkek)


أَنْتُمَا تُسَاعِدَانِ  8
(Entumâ tusâidâni)

İkiniz yardım ediyorsunuz 
(erkek)

أَنْتَ تُسَاعِدُ  7
(Ente tusâidu)

Sen yardım ediyorsun
(erkek)


Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ تُسَاعِدْنَ  12
(Entunne tusâidne)

Siz yardım ediyorsunuz (bayan)


أَنْتُمَا تُسَاعِدَانِ  11
(Entumâ tusâidâni)

İkiniz yardım ediyorsunuz (bayan)

أَنْتِ تُسَاعِدِينَ  10
(Enti tusâidîne)

Sen yardım ediyorsun
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ نُسَاعِدُ  15
(Nahnu nusâidu)

Biz yardım ediyoruz


نَحْنُ نُسَاعِدُ  14
(Nahnu nusâidu)

İkimiz yardım ediyoruz

أَنَا أُسَاعِدُ  13
(Ene usâidu)

Ben yardım ediyorum



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder