28 Ocak 2013 Pazartesi

YARDIM ETMEK – YARDIM ETTİ سَاعَدَ (sâ’ade) fiilinin cahdı mutlak (kesin olumsuzluk) çekimi:



هُمْ لَمْ يُسَاعِدُوا  3
(Hum lem yusâidû)

Onlar yardım etmediler (erkek)


هُمَا لَمْ يُسَاعِدَا  2
(Humâ lem yusâidâ)

O ikisi yardım etmedi
(erkek)

هُوَ لَمْ يُسَاعِدْ  1
(Huve lem yusâid)

O yardım etmedi
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ لَمْ يُسَاعِدْنَ  6
(Hunne lem yusâidne)

Onlar yardım etmediler (bayan)


هُمَا لَمْ تُسَاعِدَا  5
(Humâ lem tusâidâ)

O ikisi yardım etmedi
(bayan)

هِيَ لَمْ تُسَاعِدْ  4
(Hiye lem tusâid)

O yardım etmedi
(bayan)




Gâibe (bayan)

أَنْتُمْ لَمْ تُسَاعِدُوا  9
(Entum lem tusâidû)

Siz yardım etmediniz
(erkek)


أَنْتُمَا لَمْ تُسَاعِدَا  8
(Entumâ lem tusâidâ)


İkiniz yardım etmediniz
(erkek)

أَنْتَ لَمْ تُسَاعِدْ  7
(Ente lem tusâid)

Sen yardım etmedin
(erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ لَمْ تُسَاعِدْنَ  12
(Entunne lem tusâidne)

Siz yardım etmediniz (bayan)


أَنْتُمَا لَمْ تُسَاعِدَا  11
(Entumâ lem tusâidâ)

İkiniz yardım etmediniz (bayan)

أَنْتِ لَمْ تُسَاعِدِي  10
(Enti lem tusâidî)

Sen yardım etmedin
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ لَمْ نُسَاعِدْ  15
(Nahnu lem nusâid)

Biz yardım etmedik


نَحْنُ لَمْ نُسَاعِدْ  14
(Nahnu lem nusâid)

İkimiz yardım etmedik

أَنَا لَمْ أُسَاعِدْ  13
(Ene lem usâid)

Ben yardım etmedim



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder