28 Ocak 2013 Pazartesi

YARDIM ETMEK – YARDIM ETTİ سَاعَدَ (sâ’ade) fiilinin istikbal (gelecek zaman) olumsuz çekimi:


 


هُمْ لَنْ يُسَاعِدُوا  3
(Hum len yusâidû)

Onlar yardım etmeyecekler
(erkek)


هُمَا لَنْ يُسَاعِدَا  2
(Humâ len yusâidâ)

O ikisi yardım etmeyecek
(erkek)

هُوَ لَنْ يُسَاعِدَ  1
(Huve len yusâide)

O yardım etmeyecek
(erkek)

هُنَّ لَنْ يُسَاعِدْنَ  6
(Hunne len yusâidne)

Onlar yardım etmeyecekler (bayan)


هُمَا لَنْ تُسَاعِدَا  5
(Humâ len tusâidâ)

O ikisi yardım etmeyecek
(bayan)

هِيَ لَنْ تُسَاعِدَ  4
(Hiye len tusâide)

O yardım etmeyecek
(bayan)

أَنْتُمْ لَنْ تُسَاعِدُوا  9
(Entum len tusâidû)

Siz yardım etmeyeceksiniz
(erkek)


أَنْتُمَا لَنْ تُسَاعِدَا  8
(Entumâ len tusâidâ)


İkiniz yardım etmeyeceksiniz
(erkek)

أَنْتَ لَنْ تُسَاعِدَ  7
(Ente len tusâide)

Sen yardım etmeyeceksin
(erkek)

أَنْتُنَّ لَنْ تُسَاعِدْنَ  12
(Entunne len tusâidne)

Siz yardım etmeyeceksiniz (bayan)


أَنْتُمَا لَنْ تُسَاعِدَا  11
(Entumâ len tusâidâ)

İkiniz yardım etmeyeceksiniz (bayan)

أَنْتِ لَنْ تُسَاعِدِي  10
(Enti len tusâidî)

Sen yardım etmeyeceksin
(bayan)

نَحْنُ لَنْ نُسَاعِدَ  15
(Nahnu len nusâide)

Biz yardım etmeyeceğiz


نَحْنُ لَنْ نُسَاعِدَ  14
(Nahnu len nusâide)

İkimiz yardım etmeyeceğiz

أَنَا لَنْ أُسَاعِدَ  13
(Ene len usâide)

Ben yardım etmeyeceğim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder