28 Ocak 2013 Pazartesi

YARDIM ETMEK – YARDIM ETTİ سَاعَدَ (sâ’ade) fiilinin muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz çekimi:


 


هُمْ لَا يُسَاعِدُونَ  3
(Hum lâ yusâidûne)

Onlar yardım etmiyorlar (erkek)


هُمَا لَا يُسَاعِدَانِ  2
(Humâ lâ yusâidâni)

O ikisi yardım etmiyor
(erkek)

هُوَ لَا يُسَاعِدُ  1
(Huve lâ yusâidu)

O yardım etmiyor
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ لَا يُسَاعِدْنَ  6
(Hunne lâ yusâidne)

Onlar yardım etmiyorlar (bayan)


هُمَا لَا تُسَاعِدَانِ  5
(Humâ lâ tusâidâni)

O ikisi yardım etmiyor
(bayan)

هِيَ لَا تُسَاعِدُ  4
(Hiye lâ tusâidu)

O yardım etmiyor
(bayan)




Gâibe (bayan)

أَنْتُمْ لَا تُسَاعِدُونَ  9
(Entum lâ tusâidûne)

Siz yardım etmiyorsunuz
(erkek)


أَنْتُمَا لَا تُسَاعِدَانِ  8
(Entumâ lâ tusâidâni)

İkiniz yardım etmiyorsunuz

(erkek)

أَنْتَ لَا تُسَاعِدُ  7
(Ente lâ tusâidu)

Sen yardım etmiyorsun
(erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ لَا تُسَاعِدْنَ  12
(Entunne lâ tusâidne)

Siz yardım etmiyorsunuz (bayan)


أَنْتُمَا لَا تُسَاعِدَانِ  11
(Entumâ lâ tusâidâni)

İkiniz yardım etmiyorsunuz (bayan)

أَنْتِ لَا تُسَاعِدِينَ  10
(Enti lâ tusâidîne)

Sen yardım etmiyorsun
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ لَا نُسَاعِدُ  15
(Nahnu lâ nusâidu)

Biz yardım etmiyoruz


نَحْنُ لَا نُسَاعِدُ  14
(Nahnu lâ nusâidu)

İkimiz yardım etmiyoruz

أَنَا لَا أُسَاعِدُ  13
(Ene lâ usâidu)

Ben yardım etmiyorum



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder