4 Ocak 2013 Cuma

YAYMAK – YAYDI / YAYINLAMAK - YAYINLADI نَشَرَ neşera fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi:




هُمْ مَا نَشَرُوا 3
(Hum mâ neşerû)

Onlar yaymadılar, yayınlamadılar
(erkek)


هُمَا مَا نَشَرَا 2
(Humâ mâ neşerâ)

O ikisi yaymadı,
yayınlamadı
(erkek)

هُوَ مَا نَشَرَ 1
(Huve mâ neşera)

O yaymadı,
yayınlamadı
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ مَا نَشَرْنَ 6
(Hunne mâ neşerne)

Onlar yaymadılar, yayınlamadılar
(bayan)


هُمَا مَا نَشَرَتَا 5
(Humâ mâ neşeratâ)

O ikisi yaymadı,
yayınlamadı
(bayan)

هِيَ مَا نَشَرَتْ 4
(Hiye mâ neşerat)

O yaymadı,
yayınlamadı
(bayan)




Gâibe
 (bayan)
أَنْتُمْ مَا نَشَرْتُمْ 9
(Entum mâ neşertum)

Siz yaymadınız, yayınlamadınız
 (erkek)


أَنْتُمَا مَا نَشَرْتُمَا 8
(Entumâ mâ neşertumâ)

İkiniz yaymadınız, yayınlamadınız
 (erkek)



أَنْتَ مَا نَشَرْتَ 7
(Ente mâ neşerte)

Sen yaymadın,
yayınlamadın
 (erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ مَا نَشَرْتُنَّ 12
(Entunne mâ neşertunne)

Siz yaymadınız, yayınlamadınız
(bayan)


أَنْتُمَا مَا نَشَرْتُمَا 11
(Entumâ mâ neşertumâ)

İkiniz yaymadınız, yayınlamadınız
(bayan)

أَنْتِ مَا نَشَرْتِ 10
(Enti mâ neşerti)

Sen yaymadın,
yayınlamadın
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ مَا نَشَرْنَا 15
(Nahnu mâ neşernâ)

Biz yaymadık,
yayınlamadık


نَحْنُ مَا نَشَرْنَا 14
(Nahnu mâ neşernâ)

Biz ikimiz yaymadık, yayınlamadık

أَنَا مَا نَشَرْتُ 13
(Ene mâ neşertu)

Ben yaymadım,
yayınlamadım




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder