1 Mart 2016 Salı

KARANLIKTA DİYALOG



Bu akşam arkadaşlarla “Karanlıkta diyalog” adlı etkinliğe gittik. Etkinlik için bir bilet alıyorsunuz, İstanbul Gayrettepe metrosunun içinde 1650 metrekarelik bir alanı, zifiri karanlıkta, görme engelli bir rehber eşliğinde 10 kişilik gruplar halinde geziyorsunuz.

Girişte elimizdeki çantaları emanet dolabına kilitledik. Işık kaynağı olabilecek saat, telefon vs de buna dahildi. Bir görevli, elimize görme engellilerin kullandığı bastonlardan verdi ve nasıl kullanmamız gerektiğini anlattı.



Saat 18.15 de girdik, 19.30’da çıktık.

Rehberimiz Harun Sarıkaya eşliğinde içeriyi gezdik. İlk başlarda biraz korktuk, nereye gideceğimizi kestirememenin verdiği bir rahatsızlık vardı. Ama daha sonra rehberimizin sesli yönergelerini takip ettik. İstanbul’da duyabileceğimiz her türlü sesi bir âmâ olarak dinledik, tramvaya, uçağa bindik, bir kafeye girdik alışveriş yaptık.
Etkinliğin sonunda görme engelli bir vatandaşın sokakta neler yaşadığıyla ilgili az çok empati yapabilir hale geldik.  Rehberimize çeşitli sorular yönelttik. Bize söylediği önemli şeylerden biri de şuydu:

-         Biz sizden yardım istemeden bize yardım etmek için oramızdan buramızdan çekiştirmeyin. Önce (Yardıma ihtiyacınız var mı?) diye sorun. Yapabileceğimiz şeylerde bize yardım teklif ederseniz biz kendimizi aciz hissederiz. Örnek: çoraplarımı kendim giyebilirim. Bunun için başkasının yardımına ihtiyaç duymam…

Bu akşamki etkinlik benim açımdan yararlı geçti. Engelli birine yardım ederken karşımızdakinin neler hissedebileceğini düşünmeli, kaş yaparken göz çıkarmamak gerek…

Buna benzer bir etkinlik de yakında başlayacakmış. Bu sefer konuşamayan bir vatandaşın neler yaşadığı ile alakalı olacakmış. Etkinlik süresince hiç konuşmadan gündelik hayatta karşılaşılan durumlar deneyimlenecek.

Dışarıdaki alandan birkaç görüntü:

Normal harfler ve Braille alfabesindeki karşılıkları




Ayrıntılı bilgi için:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder