30 Kasım 2014 Pazar

ALAY ETMEK – ALAY ETTİ استهزأ (istehzee) fiilinin muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz çekimi:





Bu fiil (بِ  bi) yardımcı harfiyle kullanılır.



هُمْ لَا  يَسْتَهْزِئُونَ  3
(Hum lâ yestehziûne)

Onlar alay etmiyorlar
(erkek)


هُمَا لَا  يَسْتَهْزِئانِ  2
(Humâ lâ yestehziâni)

O ikisi alay etmiyor
(erkek)

هُوَ لَا  يَسْتَهْزِئُ  1
(Huve lâ yestehziu)

O alay etmiyor
(erkek)



Gâib
 (erkek)

هُنَّ لَا  يَسْتَهْزِئْنَ  6
(Hunne lâ yestehzi’ne)

Onlar alay etmiyorlar
(bayan)


هُمَا لَا  تَسْتَهْزِئانِ  5
(Humâ lâ testehziâni)

O ikisi alay etmiyor
(bayan)

هِيَ لَا  تَسْتَهْزِئُ  4
(Hiye lâ testehziu)

O alay etmiyor
(bayan)



Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ لَا  تَسْتَهْزِئُونَ  9
(Entum lâ testehziûne)

Siz alay etmiyorsunuz
(erkek)


أَنْتُمَا لَا  تَسْتَهْزِئانِ  8
(Entumâ lâ testehziâni)

İkiniz alay etmiyorsunuz
(erkek)

أَنْتَ لَا  تَسْتَهْزِئُ  7
(Ente lâ testehziu)

Sen alay etmiyorsun
(erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ لَا  تَسْتَهْزِئْنَ  12
(Entunne lâ testehzi’ne)

Siz alay etmiyorsunuz
(bayan)


أَنْتُمَا لَا  تَسْتَهْزِئانِ  11
(Entumâ lâ testehziâni)

İkiniz alay etmiyorsunuz
(bayan)

أَنْتِ لَا  تَسْتَهْزِئِينَ  10
(Enti lâ testehzi’îne)

Sen alay etmiyorsun
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ لَا  نَسْتَهْزِئُ  15
(Nahnu lâ nestehziu)

Biz alay etmiyoruz


نَحْنُ لَا  نَسْتَهْزِئُ  14
(Nahnu lâ nestehziu)

İkimiz alay etmiyoruz

أَنَا لَا  أَسْتَهْزِئُ  13
(Ene lâ estehziu)

Ben alay etmiyorum



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



ÖRNEK CÜMLE:



لَا أسْتَهْزِئُ  بِالْوَلَدِ

Lâ estehziu  bi’l-veledi

Oğlanla alay etmiyorum / dalga geçmiyorum






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder