8 Mart 2015 Pazar

ÇIKARMAK - ÇIKARDI / SÖKMEK - SÖKTÜ نزع nezea fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:







هُمْ نَزَعُوا 3
(Hum nezeû)

Onlar çıkardılar
Onlar söktüler
(erkek)


هُمَا نَزَعَا 2
(Humâ nezeâ)

O ikisi çıkardı
O ikisi söktü
(erkek)

هُوَ نَزَعَ 1
(Huve nezea)

O çıkardı
O söktü
(erkek)





Gâib
(erkek)

هُنَّ نَزَعْنَ 6
(Hunne nezağne)

Onlar çıkardılar
Onlar söktüler
(bayan)


هُمَا نَزَعَتَا 5
(Humâ nezeatâ)

O ikisi çıkardı
O ikisi söktü
(bayan)

هِيَ نَزَعَتْ 4
(Hiye nezeat)

O çıkardı
O söktü
(bayan)





Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ نَزَعْتُمْ 9
(Entum nezağtum)

Siz çıkardınız
Siz söktünüz
(erkek)


أَنْتُمَا نَزَعْتُمَا 8
(Entumâ nezağtumâ)

İkiniz çıkardınız
İkiniz söktünüz
(erkek)

أَنْتَ نَزَعْتَ 7
(Ente nezağte)

Sen çıkardın
Sen söktün
(erkek)





Muhatab
 (erkek)

أَنْتُنَّ نَزَعْتُنَّ 12
(Entunne nezağtunne)

Siz çıkardınız
Siz söktünüz
(bayan)


أَنْتُمَا نَزَعْتُمَا 11
(Entumâ nezağtumâ)

İkiniz çıkardınız
İkiniz söktünüz
(bayan)

أَنْتِ نَزَعْتِ 10
(Enti nezağti)

Sen çıkardın
Sen söktün
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ نَزَعْنَا 15
(Nahnu nezağnâ)

Biz çıkardık
Biz söktük


نَحْنُ نَزَعْنَا 14
(Nahnu nezağnâ)

İkimiz çıkardık
İkimiz söktük

أَنَا نَزَعْتُ 13
(Ene nezağtu)

Ben çıkardım
Ben söktüm




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)


BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder