13 Mart 2019 Çarşamba

Önemli bir adım




Bazen Arapça ifadelerde lafı doğrudan söylemek yerine, tersinden ifade etme yöntemi kullanılır.


Mesela: خطوة لا يستهان بها (Hutve lâ yustehânu bihâ)
 (Hafife alınmayacak adım, küçümsenmeyecek bir adım, basite alınmayacak bir adım) anlamındadır.


(önemli bir adım) demek yerine, bu şekilde kullanılmıştır.


خطوة لا يستهان بها

Hutve lâ yustehânu bihâ

Önemli bir adım
Hafife alınmayacak bir adım
Küçümsenmeyecek bir adım
Basite alınmayacak bir adım




Bir adım

Hutve, hatve

خطوة

Küçümsedi, hafife aldı (mazi malum fiil)

İstehâne bi

اِسْتَهَانَ بِ

Küçümsüyor, hafife alıyor (muzari malum fiil)

Yestehînu bi

يَسْتَهِينُ بِ

Küçümseniyor, hafife alınıyor (muzari meçhul fiil)

Yustehânu bi

يُسْتَهَانُ بِ

Küçümsenmez, hafife alınmaz (olumsuz muzari meçhul fiil)

Lâ yustehânu bi

لَا يُسْتَهَانُ بِ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder