4 Ocak 2015 Pazar

ŞAŞIRMAK – ŞAŞIRDI تعجب teaccebe fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:



Bu fiil ( من min ) yardımcısı ile kullanılır.

Örnek:


تَعَجَّبْتُ مِنَ الْخَبَرِ

Teaccebtu mine’l-haber

Habere şaşırdım.






هُمْ تَعَجَّبُوا 3
(Hum teaccebû)

Onlar şaşırdılar (erkek)



هُمَا تَعَجَّبَا 2
(Humâ teaccebâ)

O ikisi şaşırdı (erkek)

هُوَ تَعَجَّبَ 1
(Huve teaccebe)

O şaşırdı (erkek)



Gâib
(erkek)

هُنَّ تَعَجَّبْنَ 6
(Hunne teaccebne)

Onlar şaşırdılar (bayan)



هُمَا تَعَجَّبَتَا 5
(Humâ teaccebetâ)

O ikisi şaşırdı (bayan)

هِيَ تَعَجَّبَتْ 4
(Hiye teaccebet)

O şaşırdı (bayan)



Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ تَعَجَّبْـتُمْ 9
(Entum teaccebtum)

Siz şaşırdınız (erkek)



أَنْتُمَا تَعَجَّبْـتُمَا 8
(Entumâ teaccebtumâ)

İkiniz şaşırdınız (erkek)

أَنْتَ تَعَجَّبْتَ 7
(Ente teaccebte)

Sen şaşırdın (erkek)



Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ تَعَجَّبْـتُـنَّ 12
(Entunne teaccebtunne)

Siz şaşırdınız (bayan)



أَنْتُمَا تَعَجَّبْـتُمَا 11
(Entumâ teaccebtumâ)

İkiniz şaşırdınız (bayan)

أَنْتِ تَعَجَّبْـتِ 10
(Enti teaccebti)

Sen şaşırdın (bayan)



Muhataba (bayan)

نَحْنُ تَعَجَّبْـنَا 15
(Nahnu teaccebnâ)

Biz şaşırdık



نَحْنُ تَعَجَّبْـنَا 14
(Nahnu teaccebnâ)

İkimiz şaşırdık

أَنَا تَعَجَّبْـتُ 13
(Ene teaccebtu)

Ben şaşırdım



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder