15 Aralık 2014 Pazartesi

ARAPÇA ATASÖZLERİ VE DEYİMLER: AKLINI BAŞINA AL!




Hem Arapça’da hem Türkçe’de kullanılan deyimlerden biri de (aklını başına almak)

Ama Arapça’da (al) denmiyor (koy) deniyor.



حُطَّ عَقْـلَـكَ  بِرَأْسِكَ

Hutta aklek bi ra’sek

Aklını başına al (koy)
Aklını başına devşir !

Lehçede (kaf) harfini hemze gibi okuyorlar (a’alek)



Koydu, yerleştirdi

Hatta

حَطَّ

Koy   (erkeğe söylenir)

Hutta

حُطَّ

Senin aklın (erkeğe söylenir)

Akluke

عَقْلُكَ

İçine

Bi

بِ

Senin başın (erkeğe söylenir)

Ra’suke

رَأْسُكَ



Konu ile ilgili videoyu izleyin:




4 yorum:

  1. arapçayı öğrenmeye yeni başladım sayılır,kursa gidiyorum inanın sürekli sitenizi ziyaret ediyorum ve bana müthiş katkısı oluyor.her baktığımda yeni birşeyler keşfediyorum.sağolun varolun Allah razı olsun sizden Enise Sema Hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Allah muvaffak etsin inşallah

      Sil
  2. hocam suriyeli bir sevdiğim var sizin sayenizde ona kalbimi açacağım inşaallah çok aşığım umarım o da beni kabul eder inşaallah şimdidin saygılar ALLAH RAZI OLSUN SİZDEN

    YanıtlaSil
  3. hocam suriyeli bir sevdiğim var sizin sayenizde ona kalbimi açacağım inşaallah çok aşığım umarım o da beni kabul eder inşaallah şimdidin saygılar ALLAH RAZI OLSUN SİZDEN

    YanıtlaSil